مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: نظارت و کنترل مستمر فعالیت های معدنی به منظور مدیریت آثار مخرب احتمالی انجام می شود.

محیط‌زیست نظارت مستمری بر فعالیت‌های معدنکاری دارد

به گزارش قدس آنلاین ، تورج همتی بعدازظهر دوشنبه در حاشیه بازدید از محیط زیست گناباد اظهارکرد: معدنکاری همواره باعث ایجاد مشکلات زیست محیطی می شوند و می توانند اکوسیستم و سلامت تنوع زیستی و بومیان منطقه را با خطر مواجه کند. 

وی افزود:ضرورت حفظ استاندارد های زیست محیطی از سوی بهره برداران یک الزام است زیرا مواد معدنی مختلف بسته به شرایط،دارای آثار و پیامد های زیست محیطی متفاوتی هستند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی تصریح کرد: معادن به دلیل داشتن اثرات تخریبی از جمله  فرسایش و تخریب ساختار خاک منطقه، نشست در سطح زمین، از دست رفتن تنوع زیستی محل، آلودگی آبهای سطحی و زیرزمینی توسط مواد شیمیایی، آلودگی هوا و نظایر آن بر محیط زیست باید مورد توجه قرار گیرند.

همتی تاکید کرد: در این راستا نظارت و کنترل مستمرفعالیت های معدنی توسط کارشناسان محیط زیست به منظور مدیریت آثار مخرب احتمالی فعالیت های معدنکاری در مراحل  اکتشاف، استخراج و فرآوری بر محیط زیست پیرامون صورت می گیرد و لازم است به منظور کاهش اثرات منفی و همچنین احیا و استفاده بهینه از اراضی پس از اتمام فعالیت های معدنی، تدابیر لازم از سوی بهره برداران درچارچوب ضوابط قانونی انجام شود.

وی با اشاره به منطقه حفاظت شده هنگام گناباد گفت: این محدوده طی سالیان متمادی به شدت متاثر از تبعات ناشی از پدیده خشکسالی بوده اما توانسته  با حفظ غنای زیستگاهی ،وسعت مناسبی برای زیست انواع گونه های حیات وحش باشد.

منبع : مهر

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.