دارنده مدال برنز کشتی فرنگی المپیک ۲۰۱۶ برزیل گفت که قصد دارد کار کشاورزی انجام دهد اما در این زمینه با مشکلاتی مواجه است.

سعید عبدولی: قبلا میوه فروشی می‌کردم، حالا می‌خواهم کشاورزی کنم

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، سعید عبدولی در مورد حضورش در اردوی تیم ملی کشتی فرنگی اظهار داشت: از ابتدای اردوی اول به تمرینات تیم ملی آمدم. خداراشکر وضعیت خوبی هم داشتم و امیدوارم امسال بهترین و خوش‌رنگ‌ترین مدال را بگیرم. می‌خواهم تا المپیک بعدی باشم و برای این منظور هم برنامه دارم. من و کشتی فرنگی ایران خاطرات خوشی از محمد بنا داریم و همه می‌خواهیم آن خاطرات شیرین دوباره تکرار شود.

وی در مورد وزنش گفت: فعلا که در ۸۲ کیلوگرم کشتی می‌گیرم اما برای المپیک ۲۰۲۰ توکیو به ۷۷ کیلوگرم برمی‌گردم. مشکل وزنی هم ندارم.

عبدولی در مورد اینکه چند سالی است مدعی اصلی ۷۷ کیلوگرم علی گرایی به شمار می‌آید، تاکید کرد: با این مسئله مشکلی ندارم، هر چه حریفان بیشتر باشد، بهتر است.

قهرمان کشتی فرنگی جهان در سال ۲۰۱۱ که قرار است در جام وهبی‌امره کشتی بگیرد، در مورد اینکه چرا قبلا از حضور در اردوهای تیم ملی خودداری می‌کرد اما حالا از اردوی اول به تمرینات ملحق شده، تصریح کرد: با بازگشت بنا، همه چیز بر وفق مراد است. در اردویی که پشت سر گذاشتیم، تمام فکر من تمرین کردن بود. باور کنید هر مربی دیگری بود اصلا دلم نمی‌خواست پایم را در اردو بگذارم، اما همه چیز با بنا فرق می‌کند.

وی افزود: همچنان دوری از خانواده برایم دشوار است و همان مشکلات سابق را دارم اما بنا مربی کاربلدی است و فدراسیون کار را به کاردان سپرده است. با کمک بنا تیم ملی دوباره به روزهای اوجش بازمی‌گردد و همان نتایج قبلی تکرار می‌شود.

عبدولی که پیش از اینکه گفته بود شغلی ندارد،‌ در این خصوص گفت: مشکلات شغلی که همیشه بوده است. ما ۵ برادر هستیم که همه‌مان کشتی می‌گیریم. سه تا از ما (سعید، سامان و کرامت) در رده‌های سنی مختلف عضو تیم ملی بوده‌ایم و دو برادر کوچکترمان هم در سطح استان و کشور مدعی هستند. اینکه من به عنوان کسی که مدال جهانی و المپیک گرفته‌ام اما شغلی ندارم،‌ به یک دغدغه فکری برای آنها تبدیل شده است. هیچ مسئول و اداره‌ای به ما پیشنهاد کار نداد ولی باز هم ما راضی و خوشحال هستیم که از طریق استان و شهرستان‌مان، مسئولان محبت کردند و چند هکتار زمین کشاورزی به ما دادند. هرچند زمین خیلی مساعدی نیست اما با تلاش و مشقت فراوان آن را برای کشاورزی آماده کردیم.

این فرنگی‌کار که نماینده وزن ۸۲ کیلوگرم ایران در مسابقات جهانی بوداپست بود با اشاره به اینکه خودش هم روی این زمین کار می‌کند، اضافه کرد: با این وضعیتی که امروز مملکت دارد، بذر گران شده، کارگر گران است و واقعا کار کردن خیلی سخت شده، اما با توجه به اینکه قبل از اینکه وارد کشتی شوم در کار میوه بودم و از آنجایی که هیچ وقت کار کردن را عار نمی‌دانم و میوه‌فروشی می‌کردم، حالا هم خوشحالم که وارد کار کشاورزی شده‌ام. پدرم در زمینه کشاورزی وارد است و به لطف دو دوست‌مان در مازندران و اصفهان، کار مسطح‌سازی زمین‌مان برای انجام کار کشاورزی را انجام داده‌ایم، اما مشکل اینجاست که برق نداریم. یک موتور داریم که برای بحث آبیاری کفاف نمی‌دهد. هزینه برق خیلی بالاست و ما توان رساندن برق به چاه را نداریم. خواهش می‌کنم که در این زمینه به ما کمک شود.

عبدولی گفت: ما یک خانواده پرجمعیت هستیم،‌ هیچ‌کدام‌مان بیمه عمر یا دفترچه بیمه و شغلی دولتی نداریم. تنها چیزی که ما را سرپا نگه داشته، کشتی است. خدا به دوستان‌مان در تیم بیمه رازی خیر بدهد که هر سال به کشتی‌گیران منفعت مالی می‌رسانند و با همین پول لیگ، می‌توانیم زندگی کنیم. این روزها زندگی خیلی سخت و پرهزینه شده است، ما هم جزو همین مردم هستیم. می‌خواهیم کشاورزی کنیم چون هر چه تولید داخلی بالاتر برود، قیمت میوه و اجناس خوراکی و غیرخوراکی کمتر می‌شود. می‌خواهیم کشاورزی کنیم که میوه بیشتری وارد بازار شود و گرانی کاهش پیدا کند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.