مدیرعامل شرکت بازرگانی نفت: امکان پرداخت وجه محموله نفت خام عرضه شده در بورس انرژی داخلی، به صورت صددرصد ریالی فراهم است.

پرداخت ریالی وجه خرید نفت از بورس ممکن شد

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، علی اکبر پورابراهیم افزود: وزارت نفت در سال های اخیر تجربه متعدد عرضه فرآورده های نفتی را در بورس داشته است اما در خصوص نفت خام، فقط تجربه ای را در سال ۱۳۹۰ داشت.

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط تحریمی که در آن قرار گرفتیم تصمیم بر آن شد تا تجربه پیشین عرضه نفت خام را با تغییراتی تکرار کنیم، ادامه داد: با پیشنهاد وزارت نفت و ابتکار شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، دوباره نفت خام در بورس انرژی داخل کشور عرضه شد.

پورابراهیم با اشاره به اینکه در ۲ مرحله پیش یک میلیون بشکه نفت فروخته شد، افزود: بر اساس نتایج عرضه پیشین، اصلاحاتی را به شورای عالی هماهنگی اقتصادی پیشنهاد کردیم که یکی از این اصلاحیه ها، کاهش حجم محموله ها به ۳۵ هزار بشکه بود.

وی گفت: در اطلاعیه فعلی نسبت به قبلی دو تغییر مهم ایجاد شد یکی اینکه امکان پرداخت وجه محموله به صورت ۱۰۰ درصد ریالی فراهم شده است همچنین دوره باز پرداخت را به ۹۰ روز افزایش دادیم.

پورابراهیم افزود: متقاضیان خرید نفت در بورس انرژی باید ۶ درصد مبلغ مورد معامله را در روز عرضه واریز کنند در حالی که این رقم پیش از آن، ۱۰ درصد بود.

وی درباره تضامین خرید محموله های نفتی در بورس هم گفت: کسی که برنده مزایده فروش نفت خام شد باید سقف پرداخت خود را به ۲۰ درصد ارزش محموله برساند و بقیه را باید در مهلت ۹۰ روز پرداخت کند که برای این ۸۰ درصد باقیمانده، ضمانت های ال سی ریالی گرفته می شود.

مدیرعامل شرکت بازرگانی نفت در پاسخ به این پرسش که آیا پیشنهاد کمیسیون تلفیق بودجه ۹۸ مجلس مبنی بر عرضه ماهانه ۵ میلیون بشکه نفت خام و میعانات گازی در بورس انرژی داخلی، امکان پذیر است؟ گفت: تلاش می کنیم این پیشنهاد اجرایی شود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.