البرز- اشکان اردیبهشت در خصوص مصرف برخی مکمل ها که از سوی ورزشکاران مصرف می شود گفت: به لحاظ علمی ورزشکارانی که در رشته های همگانی و تناسب اندام فعالیت می کنند، هیچ گونه نیاز وضرورتی به استفاده از دارو و مکمل ندارند.

ورزشکاران ضرورتی برای مصرف دارو و مکمل ندارند

به گزارش قدس آنلاین، اشکان اردیبهشت رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان البرز شامگاه دوشنبه در گفتگو با برنامه موج ورزش رادیو البرز، اظهار کرد: بسیاری از ورزشکاران به منظور رسیدن هرچه سریع تر به نتیجه دلخواه به مکمل های دارویی روی آورده که این موضوع به لحاظ پزشکی مورد تایید نیست.

وی با اشاره به عرضه مکمل در باشگاه ها گفت: بیش از یک هزار باشگاه ورزشی در البرز فعالیت دارد که هریک از آن ها در سال ۳ بار مورد بازرسی قرار می گیرند و بدون شک در صورت وجود تخلف با آن ها برخورد قانونی می شود.

این مسئول تصریح کرد: در بحث مقابله با مصرف مکمل های دارویی بهتر است به صورت اصولی و ریشه ای عمل شود و لازم است تمامی دستگاه های مربوطه در جلوگیری از ورود این محصولات به کشور اقدام کنند.

رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان البرز از برگزاری کلاس های آموزشی خبرداد و گفت: افراد متقاضی تاسیس باشگاه ملزم هستند تا در کارگاه یک روزه با هشدارهای لازم در خصوص تجویز دارو آشنا شوند.

اردیبهشت ادامه داد: همچنین در طول سال کلاس های آموزشی متعددی برای مربیان و ورزشکاران برگزار می شود و در تلاش هستیم آن ها ضمن آشنایی با ملزومات پزشکی و بهداشتی، ورزش را به صورت علمی دنبال کنند.

وی با اشاره به این که هیچ الزامی در خصوص حضور پزشک در باشگاه ها وجود ندارد گفت: باشگاه های متقاضی می توانند از حضور پزشک و حتی کارشناس تغذیه استفاده کنند اما الزامی برای این کار وجود ندارد.

رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان البرز در پایان خاطر نشان کرد: معضل استفاده از مکمل های غیرمجاز معضلی جهانی بوده و برای حل آن باید ضمن مشارکت تمامی دستگاه ها به صورت ریشه ای اقدام شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.