عضو مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی گفت: باید سیاست گذاری راهبردی در زمینه مصرف آب در کشور صورت بگیرد.

ضعف مدیریتی در حوزه بحران آب در کشور مشهود است

عبدالله حاتمیان در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار داشت: بر خلاف نص آشکار قانون، شرکت‌های آب منطقه‌ای به شهرداری‌ها برای آبیاری فضای سبز آب می‌فروشند، در حالی که  شهرداری‌ها باید برای آبیاری فضای سبز از آب چاه‌های غیر قابل شرب، پساب فاضلاب و سایر منابع استفاده کنند و با وجود بحران در زمینه آب شرب از استفاده آن در فضای سبز خودداری کنند.

وی با بیان اینکه به طور متوسط ۳۰ درصد سطح فضای سبز کشور  از انشعابات شهری آبیاری می‌شود،  تصریح کرد:  پیش بینی می‌شود آب مورد نیاز فضای سبز کشور در سال ۱۴۰۰ به ۴۰۰ میلیون متر مکعب برسد، از این رو  باید سیاست گذاری راهبردی در زمینه جداسازی آب فضای سبز شهری از آب شرب وبهینه سازی مصرف آن در کشور صورت بگیرد.
نماینده درگز با اشاره به اینکه در برنامه ششم توسعه مقرر شده است که ۲میلیارد و ۲۰۰میلیون متر مکعب میزان آب مصرفی کاهش پیدا کند، افزود: ضعف مدیریتی در حوزه بحران آب در کشور به شدت احساس می‌شود و تخصیص بودجه و هزینه بر اساس مزیت نسبی استفاده از آب در کشور تعریف نشده است.

عضو مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه کمبود آب در ذخایر منابع آبی استان بسیار جدی است،اظهار داشت: به جای صرف هزینه کلان برای انتقال آب از نقاط دور همچون دریای عمان، می‌توان با مدیریت صحیح در مصرف و جلوگیری از خروج اب های مرزی تا حدودی بر بحران کم ابی غلبه کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.