وزیر امور خارجه روسیه در تماس تلفنی با همتای اردنی خود، خواستار آغاز فوری فعالیت کمیته قانون اساسی سوریه شد.

لاوروف خواستار آغاز فوری فعالیت کمیته قانون اساسی سوریه شد

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه امروز (سه‌شنبه) خواستار آغاز هر چه سریعتر فعالیت کمتیه قانون اساسی سوریه شده است.

بنا بر گزارش خبرگزاری «اینترفکس»، وزیر خارجه روسیه در تماس تلفنی با وزیر خارجه اردن این درخواست را مطرح کرده است.

وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران، فدراسیون روسیه و جمهوری ترکیه به عنوان سه کشور ضامن روند آستانه (روند صلح سوریه)، در تاریخ ۱۸ دسامبر ۲۰۱۸ (۲۷ آذرماه) نشستی سه جانبه و مشورتی را با «استفان دی‌میستورا» فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه در ژنو برگزار کردند.

در این نشست در ژنو، وزرای خارجه ایران،‌ روسیه، ترکیه و دی‌میستورا توافق کردند که برای تشکیل اولین نشست کمیته قانون اساسی سوریه اوایل سال آینده میلادی (۲۰۱۹) در ژنو تلاش کنند.

تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه از جمله مصوبات کنگره گفت‌وگوهای مردمی سوریه بود که با حضور نمایندگان دولت و معارضان سوری در ماه ژانویه سال جاری میلادی در شهر سوچی روسیه برگزار شده بود. قرار بود روند تشکیل این کمیته در جلسات آتی با محوریت سوریه پیگیری شود.

یازدهمین دور از مذاکرات صلح سوریه در آستانه نیز که محور اصلی آن تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه بود با حضور نمایندگان کشورهای ایران، روسیه و ترکیه و همچنین نمایندگان دولت سوریه و معارضان سوری و ناظرانی از اردن و سازمان ملل هفتم آذر ماه در آستانه پایتخت قزاقستان به مدت دو روز برگزار شد، هر چند که این نشست نیز نتیجه‌ دلخواه را به دنبال نداشت و پیشرفتی در تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه حاصل نشد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.