چین ۳۰ درصد نفت خام بیشتری در دسامبر نسبت به سال گذشته وارد کرد. واردات گاز طبیعی چین هم با ۹.۲۳ میلیون تن رکورد قبلی خود را در ماه دسامبر شکست.

افزایش  ۳۰ درصدی واردات نفت چین در آخرین ماه ۲۰۱۸

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، چین ۳۰ درصد نفت خام بیشتری در دسامبر نسبت به سال گذشته وارد کرد .
این افزایش، نتیجه عجله پالایشگاه های مستقل برای استفاده از سهمیه وارداتشان قبل از پایان سال بود. این  شتاب نرخ روزانه حمل با کشتی را به ۱۰.۳۱ میلیون بشکه در روز رساند. این دومین ماه پیاپی بود که پالایشگاه‌های چین بیش از ۱۰ میلیون بشکه در روز نفت خام وارد کردند .
میانگین کل واردات نفت خام برای کل سال ۲۰۱۸ ، ۹.۲۴ میلیون بشکه در روز بود که کمی بیش از ۱۰ درصد به صورت سالانه یا ۸۴۶۶۰۰ بشکه در روز بیشتر از میانگین روزانه نرخ سود واردات در ۲۰۱۷ ، رشد داشت .
واردات گاز طبیعی رکورد قبلی خود را در دسامبر شکست، چون پکن می خواست مطمئن شود کمبود گاز ۲۰۱۷ تکرار نمی شود. ولی توزیع نا مناسب زیرساخت ها باعث شد میلیون ها خانه در شمال کشور گرما نداشته باشند .
بنابراین در دسامبر ۲۰۱۸ چین ۹.۲۳ میلیون تن گاز وارد کرد. پکن از اوایل ۲۰۱۸ شروع کرد به آماده شدن برای زمستان. از آن زمان کل واردات گاز طبیعی در سال گذشته ۳۲ درصد نسبت به ۲۰۱۷ افزایش یافت و به ۹۰.۳۹ میلیون تن رسید و موقعیت چین را به عنوان بزرگترین وارد کننده سوخت تثبیت کرد .
این کشور همچنین دومین واردکننده بزرگ گاز مایع جهان است چون قصد دارد از زغال سنگ به گاز روی آورد و جلوی آلودگی جهانی را بگیرد. این تصمیم، آن را به بزرگترین جذب کننده تولید کنندگان گاز طبیعی مایع در سراسر جهان تبدیل کرده است، چون انتظار می‌رود تقاضای این کشور برای سوخت طی سال‌های آینده مرتبا افزایش یابد .

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.