نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: جنگ، جنگ رسانه‌ای است و رسانه در صف مقدم این میدان قرار دارد، دشمن در جنگ رسانه‌ای با قدرت رسانه می‌خواهد دین را از زیر پای مردم بکشد.

دشمن در جنگ رسانه‌ای می خواهد دین را از زیر پای مردم بکشد

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با اصحاب رسانه با بیان اینکه خبرنگاران دارای به‌روزترین و صحیح‌ترین اطلاعات نسبت به عوام جامعه هستند، افزود: حضور هر یک از خبرنگاران در محافل عمومی و خصوصی بازخورد خوبی برای ما دارد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی تاکید کرد: خبرنگاران با بینش خاص خود در عرصه‌های مختلف انقلاب حضور دارند که این بینش تنها مختص اصحاب رسانه است چرا که در بینش اقتصادی و اجتماعی‌شان مقلد و تحت تاثیر جریانات و تلقینات نیستند.

وی افزود: بصیرت خبرنگاران محصول دقت و مطالعه‌شان در مسائل سیاسی و اجتماعی است؛ این تسلط بر موضوعات حتی ممکن است برای بعضی نیروهای فرهیخته متخصص در یک رشته خاص وجود نداشته باشد، بعضی اوقات انسان در برخورد با متخصصان رشته‌های مختلف به این نتیجه می‌رسد که با وجود تخصص حرفه‌ای، اما بینش سیاسی‌شان در حد صفر یک عوام است.

آیت‌الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: بصیرت سیاسی و بینش شما خبرنگاران مبتنی بر یک توده معلومات و اطلاعات افشاگر واقعیت‌های جامعه و نظام انقلابی است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی همچنین به ۴۰ سالگی انقلاب اشاره کرد و گفت: انقلاب ما به نقطه کمال خود رسیده است و در این کمال عمری انقلاب، دو احتمال وجود دارد، یکی اینکه این نقطه کمال سکوی پرش برای انقلاب ما باشد که با توجه به تمام سرمایه‌های انسانی انقلاب در ۴۰ سالگی، خود را به اوج برساند تا بتواند اسلام را در کل دنیا پایدار کند و احتمال دوم اینکه ۴۰ سالگی، سال آخر انقلاب باشد و انقلاب دفن شود مانند تمام جریاناتی که در حکومت‌های گذشته بوده‌اند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ما در چنین شرایطی هستیم دشمنان تمام تلاش خود را می‌کنند تا به مردم القا کنند انقلاب به ۴۰ سالگی نمی‌رسد، دشمن به دنبال فتنه ۹۸ است که ۴۰ سالگی انقلاب، مدفن انقلاب باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: آن چیزی که ما در داخل دچار آن هستیم در درجه اول حضور یک عده خستگان انقلاب است که روزی نیروی برجسته انقلاب بودند و ما دنبال سرشان بودیم و از فکر و حرکت‌شان استفاده می‌کردیم اما الان خسته شده‌اند و به نقطه آخر رسیده‌اند اما حاضر به کناره‌گیری از مسؤولیت‌ها هم نیستند.

امام جمعه مشهد تاکید کرد: این افراد به دنبال حق‌گیری از انقلاب هستند آنطور که انتظار دارند کل انقلاب را به آن‌ها بدهیم، این همان فکری است که مردم را از امیرالمومنین و امام حسن(ع) جدا و به حکومت بنی‌امیه مبتلا کرد.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه متاسفانه این خستگان انقلاب در مسؤولیت‌های مهم هم هستند، ادامه داد: وزیری که ۲۰ شرکت تجاری دارد نمی‌تواند برای رفع مشکلات کشور وقت بگذارد.

وی تصریح کرد: نمونه این خستگان انقلاب در شهر خودمان این است که یک جریانی به وسیله نیروهای امنیتی کشور راه افتاد که مشکل گوشت کیلویی ۸۵ هزار تومانی را پیگیری کند، بعد از بررسی‌های زیاد به این نتیجه رسیدند که گوشت اگر مستقیم وارد مشهد شود تا به فروشگاه برسد قیمت تمام شده‌اش کیلویی ۲۷ هزار تومان است و به دست مصرف کننده باید نهایتا کیلویی ۳۵ هزار تومان به فروش برسد، اما اجازه کار به این گروه ندادند و گفتند این موضوعی است که باید در جهادکشاورزی بررسی و حل شود و حل هم نشد!

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی اظهار کرد: درست است که نباید القاء کننده ناامیدی به جامعه باشیم اما اگر این مسائل و مطالبات معیشتی مردم توسط رسانه‌ها منعکس و پیگیری نشود تبدیل به همان فتنه ۹۸ می‌شود که مقام معظم رهبری به آن اشاره کردند.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه ما الان در جنگ هستیم و مقام معظم رهبری بارها تاکید کرده‌اند که جریان انقلاب تمام نشده، افزود: از پاییز ۱۳۴۱ نهضت امام خمینی(ره) آغاز شد و هنوز هم این نهضت ادامه دارد، پیروزی انقلاب، هدف و غایت نهایی نبود بلکه نقطه عطف انقلاب و در واقع به دست آوردن اهرمی به نام نظام بود تا انقلاب با این اهرم مسیرش را ادامه دهد، آن چیزی که امام و شهدا دنبالش بودند تحقق آرمان‌های انقلاب بود نه فقط برقراری نظام.

وی خاطر نشان کرد: از روز اول نهضت امام، چاشنی آن مبارزه با نظام ستمشاهی بود و الان هم این مبارزه چاشنی انقلاب است.

آیت‌الله علم‌الهدی تاکید کرد: در تمام این ۴۰ سال که از عمر انقلاب گذشته با تمام فراز و نشیب‌ها و جریاناتی که بر سر کار آمده‌اند و رفته‌اند، چیزی که همواره وسط میدان بوده مبارزه و استکبارستیزی ما بوده است، ما دنباله پاییز ۴۱ امام را ادامه دادیم و نقطه نهایی پیروزی انقلاب ظهور ولی عصر(عج) است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه پیروزی انقلاب، نقطه عطف انقلاب بود گفت: از ابتدا ما در جنگ بودیم و در حال حاضر این مبارزه به دو میدان رسیده است، میدان رسانه و میدان اقتصادی.

امام جمعه مشهد ادامه داد: جنگ، جنگ رسانه‌ای است و شما اصحاب رسانه در صف مقدم این میدان قرار دارید و کسی که در صف مقدم نبرد باشد نمی‌تواند به عقب برگردد.

وی تصریح کرد: شما باید در عرصه رسانه درست فعالیت و مبارزه کنید، این را بدانید در عرصه مبارزه، ستم‌ستیزی و دشمن‌ستیزی در اردوگاه خدا، یک عده هر اندازه کم هم باشند شکست نمی‌خورند، این را بدانید اگر الان مبارزه نکنید آن روزی که انقلاب این پیچ سخت تاریخی را رد کند فقط یک افسوس بزرگ برایتان باقی می‌ماند، پس به عنوان یک سرباز امام زمان(عج) کار رسانه‌ای را انجام دهید تا مورد عنایت حضرت ولی عصر(عج) قرار بگیرید.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی افزود: یک اصل مسلم وجود دارد و آن اینکه از روز اول در نهضت امام خمینی(ره) کسانی که انگیزه داشتند و تا پای شهادت روی آرمان‌های انقلاب ایستادند از تبارهای متدین بودند، در ۱۰ دی ماه سال ۵۷ زنی که با چادر مشکی و با فرزندش در میدان ۱۰ دی زیر تانک رفت از یک تبار دین‌دار بود، او به خاطر نان، مسکن، اقتصاد، معیشت و رفاه به میدان نیامد بلکه به خاطر انجام تکلیفش آمد و دشمن این را خوب فهمیده بنابراین می‌خواهد تبارهای متدین را در این کشور از بین ببرد.

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: دشمن امروز می‌خواهد با جنگ رسانه‌ای سفره دین را از زیر پای مردم بکشد و مردم را بی‌دین کند و به این وسیله وابستگی و تعلق مردم را از دین و نظام قطع کند و وظیفه شما اهالی رسانه است که باید دین را در زندگی مردم تثبیت کنید.

امام جمعه مشهد با تاکید بر اینکه جامعه باید شاد و امیدوار باشد، گفت: این‌ها همه مسلم است اما همه این‌ها باید در خط دین باشد، اگر قرار باشد شادی را با ولنگاری بیاموزیم آن شادی نیست.

وی اضافه کرد: ما در مسئله رسانه، مردمی بودن رسانه را قبول داریم می‌دانیم شناخت روش‌ها و وضعیت‌ها سخت است اما یک اصل داریم و آن دینی بودن رسانه است، رسانه ۱۰۰ سال است که وارد ایران شده اما قبل از آن خطابه، مجلس وضع، منبر و دین بود و رسانه در اصل با هدف سکولار کردن و جدا کردن جامعه از منبر و دین وارد این کشور شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه به ۸۰ سالگی روزنامه خراسان اشاره کرد و افزود: روزنامه خراسان و رسانه میراث و غنیمت انقلابی ما است که از دست طاغوت گرفتیم، این دستاورد انقلاب است، رسانه‌ای را که ۶۰ سال ابزار دست طاغوت بود از او گرفتیم و به خدمت انقلاب درآوردیم.

آیت‌الله علم‌الهدی در پایان خواستار پیگیری مشکلات خبرنگاران از طریق نمایندگان مجلس شد و گفت: نمایندگان طرحی در رابطه با مشکلات خبرنگاران را به مجلس ارائه دهند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.