گیلان-حجت علی اکبرنژاد گفت:‌ امسال ۹۰ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره به زنبورداران گیلانی پرداخت شده است.

۹ میلیارد تومان تسهیلات به زنبورداران گیلانی پرداخت شد

‌به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی گیلان ، حجت علی اکبرنژاد معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان، اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون و در راستای اهداف تعریف شده جهت حمایت مؤثر از تولیدکنندگان داخلی در مجموعه جهاد کشاورزی استان گیلان،‌ بالغ بر ۹۰ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره به زنبورداران پرداخت شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان پرداخت تسهیلات و کمک به امر تولید ملی را از اولویت‌های این دستگاه برشمرد و عنوان کرد:‌ مجموعه جهاد کشاورزی گیلان نه تنها در بخش زنبورداری بلکه در بسیاری از بخش‌های دیگر نیز تسهیلات ارزان‌قیمت را در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌دهد.

علی اکبرنژاد در تشریح تسهیلاتی که به زنبورداران گیلانی پرداخت شده است ابراز داشت: این مقدار از تسهیلات در راستای ارتقاء و افزایش ظرفیت واحدهای‌ زنبورداری به ۳۰۰ نفر از فعالان این حوزه در گیلان جهت افزایش تعداد کلنی‌ها از ۴۰ کلنی به ۱۰۰ کلنی پرداخت شده است.

وی از پرداخت وام‌های کم‌بهره و تسهیلات ارزان‌قیمت به تعداد زیادی از زنبورداران دیگر استان گیلان تا پایان امسال خبر داد و تصریح کرد: جهاد کشاورزی گیلان در ازای وجود هر کلنی حدود ۶ میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمت را در اختیار زنبورداران و فعالان این عرصه قرار می‌دهد.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان تولید سایر فرآورده‌های زنبور عسل را از برنامه‌های جهاد کشاورزی اعلام کرد و بیان داشت: فرآورده‌هایی نظیر ژله رویال(‌royal jelly)،‌ گرده گل(been pollen)‌، موم(wax) و زهر زنبور عسل(venom) از جمله برخی از این فرآورده‌ها هستند.

علی اکبرنژاد با تأکید بر حمایت از تولید محصولات جانبی زنبور عسل به عنوان راهبرد ویژه وزارت جهاد کشاورزی و ادارات تابعه آن در استان‌ها خاطرنشان کرد:‌ افزایش درآمد فعالان عرصه زنبورداری و اقتصادی کردن حرفه آنان تنها با تولید فرآورده‌های دیگر زنبور عسل تحقق پیدا می‌کند.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان از وجود ۳ هزار و ۴۰۰ زنبوردار فعال در این استان خبر داد و در تشریح فعالیت‌های تولیدی آنان ابراز داشت:‌ این تعداد از زنبورداران گیلانی با ۵ هزار و ۸۰۰ کلنی موجود خود در اقصی نقاط استان سالانه ۵ هزار تن عسل تولید می‌کنند.

وی به عمده شهرستان‌هایی که تولید عسل در آن‌ها رواج دارد اشاره کرد و اظهار داشت:‌ تالش،‌ آستارا، رودسر، سیاهکل، مناطق ییلاقی و ارتفاعات خوش آب و هوای گیلان از جمله شهرستان‌ها و مناطقی هستند که بیشترین عسل استان گیلان را تولید و روانه بازار مصرف می‌کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.