البرز- امیر زائر رفیعی با بیان اینکه دوچرخه سواری ایران برای بازگشت به روزهای خوب خود نیازمند پشتوانه سازی است گفت: ناکامی های اخیر دوچرخه سواری ایران باید مورد توجه مسئولان وزارت ورزش قرار بگیرد.

متولیان ورزش کشور به داد "دوچرخه سواری" برسند

امیر زائر رفیعی دوچرخه سوار باسابقه البرزی وعضو سابق تیم ملی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار کرد: همانند بازی های آسیایی در مسابقات قهرمانی آسیا هم تیم ملی کشورمان ناکام شد و این زنگ خطری است تا متولیان ورزش کشور فکری به حال دوچرخه سواری کنند و برای جلوگیری از سیر نزولی بیشتر آن تصمیمات لازم را بگیرند.

وی با بیان اینکه تا سال های نه چندان دور سهم ایران از مدال های خوشرنگ آسیایی محفوظ بود وامروز برایمان تبدیل به آرزو شده است گفت: این ناکامی ها و اُفت دوچرخه سواری ایران دلایل مختلفی دارد که نیاز است مسئولان وزارت ورزش به آن ورود کنند.

زائر رفیعی که پس از ۷ سال غیبت از سال جاری فعالیت خود را در بخش جاده دوچرخه سواری آغاز کرده و همراه تیم البرز در مسابقات کشوری حضور داشته در ادامه گفت: چند سالی است در بخش پشتوانه سازی خوب عمل نکرده ایم و دوچرخه سواران قدیمی بار سنگین مسابقات واردوها را به دوش کشیده اند وحال در این شرایط  زمان زیادی نیاز است تا بتوان کم کاری های قبل را جبران کرد و خون تازه ای به دوچرخه سواری ایران تزریق کرد.

وی که سابقه حضور درلیگ برتر و تورهای بین المللی مختلف را در کارنامه دارد جایگاه دوچرخه سواری البرز را مورد اشاره قرار داد و گفت: البرز همواره در سال های اخیر جز استان های مستعد و موفق دوچرخه سواری کشور بوده و با کمی حمایت و توجه می تواند چهره های جدیدی را به این ورزش معرفی کند.

زائر رفیعی تصریح کرد: در شرایط فعلی تهیه و تامین وسایل دوچرخه سواری بسیار سنگین است و نیاز است برای توسعه این ورزش حمایت لازم از سوی استان ها و فدراسیون صورت بگیرد واستان های مختلف در قالب یک برنامه مدون به سمت استعدادیابی و توسعه این ورزش بروند.

وی به مشکلات اخیرش با فدراسیون اشاره کرد و گفت: پس از مسابقات کشوری برای اخذ کارت عضویت فدراسیون اقدام کردم واین کارت صادرشد اما از تحویل آن به دلایلی که برایم روشن نیست خودداری می کنند.

این ملی پوش اسبق دوچرخه سوار ایران تصریح کرد: پیگیری های مختلفی برای حل این مشکل و رفع مانع حضور در مسابقات داشته ام اما هنوز به جایی نرسیده است و متاسفانه پاسخ شفافی هم  برای این اقدام داده نمی شود.

زائر رفیعی در پایان گفت: بی میلی باشگاه ها برای فعالیت در دوچرخه سواری وبه دنبال آن  کاهش درآمدهای دوچرخه سواران و البته فقدان برنامه ریزی مدون برای دوچرخه سواری در سطوح مختلف سبب شده این ورزش رو به افول برود و امیدوارم با تمهیدات لازم و بهره گیری از تفکرات و نگاه های جدید و توان نیروهای با انگیزه این رشته ورزشی از شرایط بد کنونی رها شود و بار دیگر به قدرت اول آسیا تبدیل شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.