خراسان شمالی- عبدالله یوسفی در خصوص جزئیات بخشودگی دیر کرد تسهیلات بانکی کشاورزان در استان را تشریح کرد.

جزئیات بخشودگی دیرکرد تسهیلات بانکی کشاورزان خراسان شمالی

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی، عبدالله یوسفی رییس سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی از بخشودگی دیرکرد تسهیلات بانکی کشاورزان در استان خبر داد.

وی گفت: در اجرای بند خ ماده ۳۳ قانون برنامه ششم توسعه، دستورالعمل مصوب هیات وزیران مبنی بر بخشودگی سود، کارمزد و دیرکرد تسهیلات بانکی که سررسید آن ها از اول شهریور ۹۶ تا۲۹ اسفند ۹۷ است به بانک های عامل ابلاغ شد و تضمین لازم را هم سازمان مدیریت برنامه ریزی کشور تا۲۰ هزار میلیارد ریال برای این منظور در نظر گرفته که البته تقسیط استانی هنوز ابلاغ نشده است.

یوسفی افزود: به مدیریت های جهادکشاورزی شهرستانهای استان اعلام شده کارگروهی در شهرستان ها به دبیری فرماندار شهرستان  و عضویت جهادکشاورزی و بانک عامل تشکیل و نسبت به بررسی درخواست متقاضیان و اصلاح آن اقدامات لازم انجام شود.

وی اظهار کرد: دستورالعمل جداگانه توسط بانک کشاورزی ابلاغ شده است، طبق این دستورالعمل کشاورزانی که در این بازه زمانی تسهیلات خود را بخواهند باید با پرداخت نقدی ۱۰درصد از مقدار اصل وام و تقسیط مابقی با کارمزد ۱۸درصد به صورت ماهانه سریعتر تعیین تکلیف کنند تا بخشودگی سود کارمزد به شکل مشروط به جریان بیفتد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.