خراسان شمالی- رضا شاهین فر گفت: اگر می خواهیم برای داشتن شهری انسان محور گام برداریم و سبک زندگی را در این راستا تغییر دهیم، باید معیارهایی از جمله راحتی، رفاه و سرمایه در آن لحاظ شود و در این صورت مردم در مقابل این تغییر مقاومت نمی کنند.

آمادگی جهاد دانشگاهی استان برای فرهنگ‌سازی برنامه‌های ترافیکی

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان شمالی، رضا شاهین فر رئیس جهاددانشگاهی خراسان شمالی در نشست با رئیس گروه ترافیک استانداری خراسان شمالی با اشاره به سابقه جهاددانشگاهی و برخورداری آن از مراکز رسانه ای و پژوهشگاه های فرهنگی و اجتماعی گفت: جهاددانشگاهی برای فرهنگسازی برنامه‌های ترافیکی استان آمادگی دارد.

وی اظهار کرد: اگر می خواهیم برای داشتن شهری انسان محور گام برداریم و سبک زندگی را در این راستا تغییر دهیم باید معیارهایی از جمله راحتی، رفاه و سرمایه در آن لحاظ شود و در این صورت مردم در مقابل این تغییر مقاومت نمی کنند.

وی با اشاره به اجرای طرح هایی مانند فرهنگ سازی استفاده از دوچرخه نیز گفت: ورود مسئولان برای الگوسازی این طرح ها مطلوب است اما آنچه اهمیت دارد اجرای جدی طرح است و نباید مردم تصور کنند که اجراها صرفا نمادین و نمایشی است.

شاهین فر گفت: برای فرهنگ سازی مناسب باید موانع از میان برداشته شود تا الگوسازی درست انجام شود و اعتماد مردم نیز جلب شود.

احسان رستمی کمند، رئیس گروه ترافیک استانداری خراسان شمالی در این نشست با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی در حوزه ترافیک اظهار کرد: در مرکز استان،  شرایط حمل و نقل و عابرین پیاده هر دو باید به وضعیت به‍‌سامان و مشخصی برسد و نباید به‌گونه ای باشد که شهروندان در این زمینه آسیب پذیر باشند.

به گفته وی خراسان شمالی شرایط  بسیار خوبی برای رواج فرهنگ دوچرخه سواری دارد اما این امر باید الگوسازی شود تا شهروندان از دوچرخه استفاده کنند.

رستمی کمند اظهار کرد: تمام تلاش این است که تفکر مردم و مسئولین در استفاده از دوچرخه تغییر یاید تا الگوسازی مناسبی به وجود آید.

رئیس گروه ترافیک استانداری خراسان شمالی بیان کرد: به عنوان مثال اگر مسئولی طرحی را در شهر در حوزه معلولین اجرا می کند باید حداقل یک بار با ویلچر و یا دیگر تجهیزاتی که معلولان از آنها استفاده می کنند در شهر تردد کنند تا با نقص های زیرساخت های شهری آشنا شود.

رستمی کمند عنوان کرد: تنها پیاده راه سازی کافی نیست باید فرهنگ سازی نیز در کنار این موضوع انجام شود در غیر این صورت نتیجه مطلوب به دست نخواهد آمد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.