مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: محور برنامه‌های ما در سفر هیات گردشگری و سرمایه‌داری ترکیه به مشهد توسعه روادید است.

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی:
مذاکره با هیات ترکیه‌ای با هدف توسعه روادید
به گزارش قدس آنلاین ، ابوالفضل مکرمی‌فر در خصوص سفر هیات گردشگری و سرمایه‌داری ترکیه به مشهد اظهار کرد: در حال حاضر کشور همسایه و مسلمان ترکیه یکی از هدف‌های گردشگری ما است.
وی اضافه کرد: به همین دلیل ارتباطات بین دو کشور ایران و ترکیه در حوزه‌های اقتصادی، تجاری و گردشگری در سطح خوبی است. 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی ابراز کرد: چندی پیش سفری به ترکیه که با تمهیدات نمایندگی وزارت امور خارجه استان، بخش خصوصی و به دعوت هیات گردشگری و سرمایه‌داری صورت  گرفته بود داشتیم، به همین دلیل این هیات دعوت ما برای سفر به مشهد، برای بررسی زیر ساخت‌های گردشگری، بخش سرمایه‌داری و چگونگی سرمایه‌گذاری در استان را پذیرفتند. 
ابوالفضل مکرمی‌فر خاطرنشان کرد: در حال حاضر 500 هزار نفر از ترکیه به ایران و 2.5 میلیون نفر از ایران به ترکیه سفر می‌کنند؛ قصد داریم با اقداماتی که در جریان است تدابیر و تمهیداتی صورت گیرد تا هم توازنی برقرار شود و هم تعداد گردشگران از ترکیه به ایران و مشهد افزایش پیدا کند.
وی افزود: در دو نشستی که با  مدیرکل امور زیارت استان، مشاور وزیر امور خارجه، جامعه هتلداران، انجمن صنفی دفتر خدمات مسافرتی و دست‌اندرکاران صنعت گردشگری استان برگزار شد، قرار بر این شد که این هیات ظرفیت‌های گردشگری استان را از نزدیک مورد بررسی قرار دهند و سپس بخش خصوصی با این هیات وارد تفاهم‌نامه اجرایی شود تا بتوانیم این اقدام را عملی کنیم. 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی مطرح کرد: در حال حاضر هر روز یک پرواز مستقیم از ترکیه به مشهد داریم؛ فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد بین‌اللملی است و ظرفیت بالایی در خصوص افزایش پروازها دارد، همچنین در صنعت گردشگری در بخش اقامت هم، مشهد از ظرفیت‌های بالایی برخوردار است که شامل هتل‌های پنج و چهار ستاره می‌شود.
ابوالفضل مکرمی‌فر افزود: از همه مهم‌تر این که محور این مباحث مذهبی است؛ گردشگرانی که از کشور ترکیه به مشهد سفر می‌کنند می‌توانند علاوه بر زیارت امام‌رضا(ع) از جاذبه‌های گردشگری، تاریخی و فرهنگی ما نیز بازدید داشته باشند.
وی ادامه داد: این هیات در سه روزی که به مشهد سفر کرده علاوه بر زیارت امام‌رضا(ع)، بازدیدی از موزه‌های مشهد، آرامگاه فردوسی و صنعت هتلداری خواهند داشت، تا مشخص شود که در نهایت به چه نتیجه‌ی اجرایی در قالب تفاهم‌نامه با این هیات می‌رسیم.
منبع : ایسنا
انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.