دولت ترامپ اعلام کرد که حالا تخمین می‌زند هزینه تعطیلی دولت، دو برابر مقداری باشد که در ابتدا پیش‌بینی شده بود.

دولت ترامپ تخمین خود از ضرر بسته شدن دولت را ۲ برابر کرد

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، دولت ترامپ اعلام کرد که حالا تخمین می‌زند هزینه تعطیلی دولت، دو برابر مقداری باشد که در ابتدا پیش‌بینی شده بود. این در حالیست که طبق آخرین نظرسنجی، اکثریت آمریکایی‌ها ترامپ را مسئول این وضع می‌دانند.

طبق گفته مقامات دولت ترامپ، تخمین خسارت اولیه این بود که تعطیلی دولت هر دو هفته ۰.۱ درصد از تولید ناخالص ملی (رشد اقتصادی) می‌کاهد، حالا این میزان ۲ برابر شده است، یعنی هر هفته ۰.۱ درصد از تولید ناخالص ملی کاسته می‌شود.

این تغییر به علت ضررهای بزرگتری است که به پیمانکاران خصوصی وارد شده است که با تعطیلی دولت بیکار شده‌اند. همچنین عملکردهای دولتی بیشتری متوقف شده‌اند.

تخمین دولت ترامپ حتی از برخی پیش‌بینی‌های اقتصاددانان وال‌استریت هم بدتر است.

نظرسنجی ملی ۸ تا ۱۴ ژانویه نشان می‌دهد ۵۱ درصد از بزرگسالان آمریکا، ترامپ را مسئول تعطیلی دولت می‌دانند. این همان میزانی است که در نظر سنجی هفته اول تعطیلی دولت هم اعلام شده بود.

اما با ادامه تعطیلی دولت در هفته چهارم، اداره فدرال هوانوردی آمریکا مجبور شده است ۱۷۰۰ بازرس امنیت هوایی را دوباره به کار فرا بخواند. به این ترتیب ۲۳۰۰۰ کارمند کنترل پرواز بدون دستمزد به کار خود ادامه خواهند داد.

اداره خدمات درآمد داخلی (اداره مالیات) آمریکا هم اعلام کرد ۴۶هزار نفر از کارکنان خود را که به خانه فرستاده شده بودند، برای پردازش درآمدهای مالیاتی و سالانه، دوباره به کار فرا خواهد خواند.

بلندترین تعطیلی دولت در تاریخ آمریکا، امروز وارد روز ۲۶ام خود شد. هفته گذشته ۸۰۰هزار کارمند دولت که به خانه فرستاده شده‌ یا بدون دستمزد مشغول کار بودند، اولین موعد پرداخت حقوق خود را بدون دستمزد، پشت سر گذاشتند.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.