رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات سامراء از اتمام عملیات سنگ فرش صحن باب القبله حرم مطهر امامین عسکریین علیهم‌السلام خبر داد.

 عملیات سنگ فرش باب‌القبله حرم مطهر امامین عسکریین پایان یافت + تصاویر

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، عباس قطب‌الدینی رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات سامراء با بیان اینکه مساحت سنگ‌فرش صحن باب القبله حرم مطهر امامین عسکریین علیهم السلام  یک هزار و 450 مترمربع است، اظهار کرد: صحن باب‌القبله از شمال به حرم مطهر و از جنوب به مضیف و آشپزخانه حرم محدود می‌شود.

وی افزود: پس از گودبرداری و زیرسازی توسط واحد فنی مهندسی حرم مطهر امامین عسکریین علیهم السلام و تحویل صحن به ستاد بازسازی عتبات عالیات سامراء، عملیات بتن ریزی یک ماه پیش از اربعین حسینی(ع) آغاز و طی 15 روز عملیات بتن‌ریزی اجرا شد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات سامراء اضافه کرد: به دلیل تقارن ادامه پروژه با اربعین سید و سالار شهیدان، عملیات مدتی متوقف و پس از اربعین در دهم جمادی الاول آغاز و به مدت 30 روز انجام شد.این سنگ فرش با استفاده از سنگ‌های سفید و طوسی کریستال قروه کردستان با ابعاد 40 در 40 در چهار سانتی متر و به مساحت یک هزار و 450 متر مربع انجام شد.

به گفته وی، از ابتدای پروژه تا انتها جمعا 48 نفر شامل 12 نفر سنگ کار، 12 نفر کمک سنگ کار و 24 نفر کارگر و استاد کار در اجرای این پروژه مشارکت داشتند. 

قطب‌الدینی با بیان اینکه استادکاران و نیروهای متبرع در این پروژه از استان‌های چهارمحال بختیاری، سمنان و خراسان جنوبی بودند افزود: تامین مصالح عملیات سنگ‌فرش تماما از محل نذورات و اعتبارات ستاد باز سازی عتبات عالیات بوده است.

پیش از این، صحن باب‌الغیبه(قسمت ورودی زائران) در حرم مطهر امامین عسکریین علیهم السلام نیز با همت عوامل ستاد بازسازی عتبات عالیات به مساحت دو هزار و 500 مترمربع سنگ فرش شده بود.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.