معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در واکنش به اظهارات «دیوید هیل» معاون وزیر خارجه آمریکا تأکید کرد وی در موقعیت دیکته کردن بر لبنان قرار ندارد.

معاون حزب‌الله: معاون وزیر خارجه آمریکا برای لبنان نسخه نپیچد

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان طی نشستی سیاسی به اظهارات «دیوید هیل» معاون وزیر خارجه آمریکا در امور سیاسی واکنش نشان داد.

بر اساس گزارش  «المنار» ، شیخ قاسم گفت : در برآورد ما، سفر هیل برای طراحی آرشیو رسانه‌ای و موزه‌های تاریخ است. او کاملا می‌داند در موقعیت دیکته کردن بر لبنان قرار دارد؛ کسی که نقض مکرر (حریم لبنان توسط) اسرائیل را نادیده می‌گیرد و در کنار تکفیری‌ها می‌ایستد، شایسته نصیحت کردن نیست.

معاون دبیرکل حزب‌الله تأکید کرد: آینده لبنان و گزینه‌های آن در دست فرزندانش قرار دارد و محافظت از لبنان به دست ارتش، ملت و مقاومت است.

شیخ نعیم قاسم ادامه داد منافع لبنان در عدم همراهی با طرح شکست خورده آمریکا و رژیم صهیونیستی است که منطقه را تخریب کرده است. تا زمانی که اسرائیل وجود دارد و به این شیوه رفتار می‌کند، منطقه از بحران‌های متوالی در رنج خواهد بود. مقامات کشورهای که برای عادی‌سازی روابط خود با اسرائیل تلاش می کنند، باید بدانند اسرائیل کشورهایشان را ویران خواهد کرد زیرا آنها را به سمت گزینه‌هایی می‌کشد که با منطق ملت‌هایشان و منطقه هماهنگ نیست؛ اینها باید بدانند هم‌مسیر شدن با اسرائیل فقط ضرر است همانگونه که هم‌مسیر شدن با آمریکا طی دهه‌های اخیر همانگونه بوده است.

معاون وزیر خارجه آمریکا در امور سیاسی که هفته جاری به لبنان سفر کرده بود، مدعی شد: ما از اقدامات نیروهای مسلح لبنان و نیروهای امنیت داخلی برای تأمین امنیت مرزهای لبنان، تضمین حاکمیت دولت و محافظت از امنیت داخلی این کشور حمایت می‌کنیم. ما به تلاش‌های خود برای مقابله با فعالیت‌های خطرناک ایران در تمام منطقه از جمله حمایت مالی از فعالیت‌های نیابتی سازمان‌های تروریستی مانند حزب‌الله ادامه می‌دهیم. لبنان حق دفاع از خودش را دارد، این تنها حق دولت لبنان است و وجود شبه‌نظامیانی خارج از تسلط دولت قابل قبول نیست، (این شبه‌نظامیان) امروز با حفر تونل‌های هجومی از طریق خط آبی در اسرائیل یا تجمیع بیش از صدهزار موشک امنیت منطقه‌ای را تهدید می‌کند.

شیخ قاسم به موضوع تعویق در تشکیل دولت لبنان نیز پرداخت و گفت کلید حل تشکیل دولت فقط «داخلی» است و این تأخیر بسیار که ثمره‌ای جز تعطیلی دولت ندارد، جایز نیست.

237 روز از زمانی که «سعد الحریری» مأمور به تشکیل دولت شد، گذشته و هنوز این اتفاق رخ نداده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.