کره جنوبی برای اولین بار از سال ۲۰۱۰، از استفاده از واژه «دشمن» برای کره شمالی در سند دفاعی خود خودداری کرد.

کره جنوبی استفاده از واژه‌ "دشمن" برای کره شمالی را متوقف کرد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، کره جنوبی برای اولین بار از سال ۲۰۱۰ واژه «دشمن» برای اشاره به کره شمالی را از گزارش دفاعی خود حذف کرد که این موضوع موید گرم شدن روابط میان سئول و پیونگ یانگ است.

در گزارشی که روز گذشته از سوی وزارت دفاع کره جنوبی منتشر شد همانند همیشه از اقدامات نظامی کره شمالی به عنوان تهدید اصلی برای امنیت کره جنوبی یاد نشد.  وزارت دفاع کره جنوبی در بیانیه‌ای که در آن اهداف امنیتی و دفاعی این کشور برای دو سال آینده بیان شد، نوشت: واژه دشمن دیگر تنها شامل تهدیدات کره شمالی نمی‌شود، بلکه سایر تهدیدات فراملیتی و غیرنظامی را نیز در برمی گیرد.

سند دفاعی اولین بار در زمان دولت مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی منتشر شد. کره شمالی و کره جنوبی نزدیک به یک میلیون نیروی نظامی را در نزدیکی مرزهای خود دارند و از زمان جنگ دو کره در فاصله سال‌های ۱۹۵۳-۱۹۵۰ به توافق صلح مشترکی دست نیافته اند.

مون جائه این و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی تاکنون طی سال گذشته میلادی سه بار با هم دیدار کردند. اولین نشست رسمی کیم جونگ اون و مون جائه این در ماه آوریل در دهکده مرزی پانمونجوم برگزار شد. اوضاع در شبه جزیره کره پس از دیدارهای دو طرف به طور قابل توجهی چندین ماه روند رضایت‌بخشی داشت. بر اساس بیانیه مشترک امضاء شده از سوی سران دو کشور، سئول و پیونگ یانگ بر سر اتخاذ اقدامات عملی برای ارتباط دادن خطوط ریلی در شبه جزیره کره به توافق رسیدند.

گزارش وزارت دفاع کره جنوبی سندی است که معمولا هر دو سال یکبار تدوین می‌شود و به بررسی اوضاع و شرایط دفاع در شبه جزیره کره می‌پردازد. در گزارش‌های دفاعی دولت‌های قبلی، سئول کره شمالی را به صورت مستقیم دشمن خود می‌دانست.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.