یک عضو شورای استانداری الانبار با اشاره به افزایش شمار نیروهای آمریکایی در عراق، تأکید کرد که این نیروهای در حال ایجاد «گذرگاه‌های امنی» برای گروه تروریستی داعش است.

منبع عراقی: آمریکایی‌ها "گذرگاه‌های امنی برای داعش" ایجاد می‌کنند

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، یک عضو شورای استانداری الانبار در عراق تأکید کرد که نیروهای آمریکایی مستقر در این استان «گذرگاه‌های امنی برای گروه جنایتکار داعش» ایجاد می‌کنند.

این منبع محلی با بیان این‌که به نظر می‌رسد حضور آمریکایی‌ها در داخل پایگاه‌های «عین الاسد» و «الرمانه» افزایش می‌یابد، «از حضور این نیروها، آن هم با تعداد زیاد و در سایه عدم نیاز به حضور نیروهای خارجی در استان الانبار، ابراز تعجب کرد».

وی خاطرنشان کرد، مامویت ائتلاف بین‌المللی اقدام برای تامین پوشش هوایی برای نیروهای عراقی است.

این عضو شورای استانداری الانبار از دولت و پارلمان عراق خواست هر چه سریع‌تر طرحی به‌منظور اخراج نیروهای خارجی از این کشور تدوین کنند. 

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که «قاسم مصلح» فرمانده عملیات بخش الانبار در هیات الحشد الشعبی، روز گذشته تأکید کرد که آمریکایی‌ها به‌نفع داعش عمل می‌کنند. 

مصلح ضمن تکذیب خروج قوای نظامی آمریکا از سوریه، تأکید کرد طی روزهای گذشته شاهد اعزام گسترده نیروها و تجهیزات ارتش آمریکا از عراق به سوریه بودیم و بر خلاف ادعاها، هیچ نیروی آمریکایی را در حال خروج از سوریه ندیده‌ایم!

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.