دبیر جشنواره «خانه بهار» گفت: بیش از ۳۰ درصد از آثار ارسال شده برای این جشنواره از سایر نقاط مختلف کشور است.

 
به گزارش قدس آنلاین , صدرا یوسفی عنوان کرد: در بخش‌های مختلف جشنواره آثار ارسال شده و به دست ما رسیده و در بخش‌هایی از جشنواره داوری انجام شده است. برای بخش‌های دیوار نگاری، یادمان‌های موقت، چندرسانه‌ای‌ها و سازه‌های نوری داوری انجام شده اما در بخش‌های تزئینات شهری و هنرهای نمایشی هفته آینده داوری انجام خواهد شد و فراخوان بخش یادمان ثابت اوایل هفته آینده منتشر می‌شود.
وی افزود: جشنواره «مشهد؛ خانه بهار» در طی این مدت با استقبال بی‌نظیری از سراسر کشور رو به رو بوده و بیش از ۳۰ درصد از آثار رسیده به جشنواره از نقاط مختلف کشور است. داوری‌های این جشنواره تاکنون در سطح بالایی صورت گرفته و آثاری با کیفیت مطلوب و بالا انتخاب شده‌اند.
دبیر جشنواره «مشهد؛ خانه بهار» بیان کرد: تاکنون در بخش هنرهای نمایشی ۲۹۰ طرح ارسال شده است. این جشنواره شامل ۸ بخش بوده که تاکنون ۵ بخش آن برگزار شده و ۳ بخش دیگر باقی مانده است و در ۵ بخشی که تاکنون برگزار شده حدود ۷۲۹ نفر هنرمند شرکت کرده‌اند.
یوسفی اظهار کرد: مشهد جایگاه ویژه‌ای بین هنرمندان سراسر کشور دارد و همچنین جایگاه خود هنرمندان مشهد و خراسانی نیز بسیار خوب است، به عنوان مثال در بخش یادمان‌های موقت که یکی از مهم‌ترین بخش‌های این جشنواره بوده و هر ساله به عنوان المان شهری نیز از آن یاد می‌شود حدود ۷۰۰ طرح به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود و از بین آن‌ها ۵۲ طرح برای نمایشگاه انتخاب شد که ۳۹ طرح متعلق به هنرمندان مشهدی بوده است.
وی ادامه داد: تلاش هنرمندان مشهدی و سطح آثار آن‌ها ضرورت آن را تبیین می‌کند تا به موضوع «مشهد، کانون هنر شهری کشور» با جدیت بیشتر و مصمم‌تر پرداخته شود، فرایندهای مختلف جشنواره در حال برگزاری است و امیدوار هستیم در حوزه‌های مختلفی که پیش‌بینی شده فضای نوروز را فضای مناسب‌تری برای زائرین محترم قرار دهیم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.