زنجان- فاطمه کرباسی گفت: از ۳۲ فیلمی که در سطح سینماهای کشور در ایام دهه فجراکران می شود ۱۴ فیلم در سینماهای استان زنجان نمایش داده خواهد شد.

دو سالانه مرحوم منزوی اسفند امسال برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین،فاطمه کرباسی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان  در نشست خبری( شامگاه چهارشنبه)با اشاره به اینکه فعالیت فرهنگی انقلاب در طی چهاردهه نشان می دهد این فعالیت ها نه تنها موجب رکود فرهنگ نشده بلکه زمینه شکوفایی همه جانبه آن را فراهم کرده است افزود شکل گیری شورای فرهنگ عمومی در کشور، کانون های مساجد نشان دهنده عمق فعالیت های فرهنگی و هنری در مناطق محروم است.

 کرباسی عنوان کرد: امروز استان زنجان دارای ۸ فرهنگسرا و مجتمع فرهنگی، ۳۳۹ باب کانون فرهنگی وهنری در مناطق شهری و روستایی است.

 وی برگزاری جشن پیروزی انقلاب در تمامی شهرستان ها، برپایی عصر شعر و موسیقی در شهرستان های ماهنشان، خدابنده و ابهر، برپایی نمایشگاهی از آثار هنری هنرمندان در تمام شهرستان ها، برگزاری ایستگاه نقاشی در سلطانیه، برپایی همایش طراحان و هنرمندان تجسمی در حوزه کودک در زنجان  را از مهم ترین برنامه های حوزه فرهنگی در جشن های دهه فجر عنوان کرد.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان از برگزاری موسیقی فجر از ۲۴ تا ۲۷  بهمن خبرداد و گفت: برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی فجر، دیدار با خانواده هنرمندان شهید، آزاده و ایثارگر و اکران همزمان فیلم فجر در سینماهای بهمن و روشا از دیگر برنامه های این دهه است.

اکران  ۱۴ فیلم از ۳۲ فیلمی که در سطح سینماهای کشوربه نمایش درمی آید، موضوع دیگری بود که کرباسی به آن اشاره کرد و خاطرنشان کرد: برپایی نمایشگاه کتاب در استان، برپایی مراسم شب شعر انقلاب زنجان در مجتمع های فرهنگی کل استان، برپایی نمایشگاه علوم قرآنی در فرهنگسرای زنجان و اختتامیه جشنواره شعر و قصه استان از اهم برنامه های این حوزه است.

 کرباسی از برگزاری جشنواره شعر فجر در استان خبرداد و گفت: به دلیل تقارن این دهه با ایام فاطمیه محفل شعر فاطمی روز شنبه ۲۹ دی  همزمان با شب شهادت حضرت زهرا(سلام الله علیها) در فرهنگسرای امام با حضور مردم و مشارکت هشت نفر از شاعران کشوری و هفت نفر از شاعران مطرح استانی اجرا می شود.

 وی  در پاسخ به سوالات متععد در خصوص وضعیت نابسامان روزنامه ها افزود: مشکلات تامین کاغذ نشریات و کتاب ها موجب شد تا در وزارتخانه جلساتی برای تعیین نرخ ارز تشکیل شود ولی متاسفانه ورود سوداگران در هر حوزه ای موجب خدشه دار شدن سرمایه اجتماعی می شود.

کرباسی به تعطیلی سه روزنامه زنجان در روزهای پنج شنبه در اعتراض به عدم حمایت فرهنگ و ارشاد گفت: این روزنامه ها به جهت صدور مجوز به نشریات داخلی ایراد می گیرند  ولی اعطای مجوز به صورت سامانه ای و متمرکز در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام می شود.

 این مقام مسئول گفت:بر اساس تاکید وزارتخانه  نشریات تازه تاسیس در سه سال اول و نشریات بالای ۲۵ سال از بسته های حمایتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بهره مند نخواهند شد.

وی در ادامه به مشکل دیگر روزنامه ها و نشریات در خصوص اقدام دادگستری و قوه قضاییه به چاپ آگهی های دادگستری در سامانه طراحی شده توسط این ارگان دولتی گفت: امیدواریم ریاست محترم قوه قضاییه در این خصوص تجدید نظر کنند چرا که دیوان عدالت اداری نیز این اقدام را غیر قانونی اعلام کرده است.

کرباسی با اشاره به وقفه طولانی در خصوص برگزاری دو سالانه غزل مرحوم منزوی گفت: نخستین دوسالانه غزل منزوی  که قرار بود سال گذشته برگزار شود اسفند امسال برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.