نورالحق قادری گفت: ریشه‌کن کردن افراط‌گرایی در مدارس دینی و برقراری نظام آموزشی یکسان در این مدارس از اولویت‌های دولت است.

ریشه‌کن کردن افراط‌گرایی در مدارس دینی اولویت دولت پاکستان است

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، «نورالحق‌ قادری» وزیر امور مذهبی پاکستان گفت: پایان دادن به تعلیمات افراطی در مدارس دینی و برقراری نظام آموزشی یکسان در این مدارس از اولویت‌های دولت است.

وی افزود: در تلاش هستیم که تعلیمات دینی به نحوی باشد که سبب اتحاد و برادری بین مسلمانان شود نه عامل فرقه‌گرایی و تعصب.

قادری تأکید کرد: دولت با تمام مدرسین و استادان مدارس دینی در ارتباط است تا به افراط گرایی در مدارس دینی پایان دهد.

وزیر امور مذهبی پاکستان اظهار داشت: خواهان نظام آموزشی تقریبا یکسان در مدارس دینی هستیم اما برخی علمای بزرگ و مدارس دینی معتبر با این موضوع مخالف هستند.

وی افزود: وفاق المدارس(مدیریت مدرسه‌های دینی در پاکستان) اطمینان داده در زمینه ریشه‌کن کردن افراط‌گرایی همکاری خواهد کرد.

قادری تصریح کرد: دولت به دنبال این است که هیچ مدرسه دینی و فرقه‌ای تعلیمات افراطی را رواج ندهد.

وی افزود: به دنبال این هستیم که همه با پیروی از تعلیمات حقیقی پیامبر اسلام به ریسمان الهی چنگ بزنیم و به معنای واقعی مانند برادر مسلمان در کنار یکدیگر زندگی کنیم.

وزیر امور مذهبی پاکستان ادامه داد: تعلیمات درست دینی که بر گرفته از قرآن و حدیث است به هیچ وجه افراط‌گرایی را نمی‌پذیرد.

وی افزود: امیدوارم روزی برسد که مدارس دینی پاکستان به جای افراط گرایی روی اشتراکات دینی متمرکز شوند و وحدت همچنین یکپارچگی را که امنیت موجب امنیت پایدار در کشور می‌شود تبلیغ کنند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.