معاون علمی آستان قدس رضوی گفت: به دلیل جاذبه بالای بارگاه مقدس امام رضا(ع)، دانشمندان مسلمان از اقصی نقاط دنیا حاضر هستند دستاوردهای علمی خود را در اختیار آستان قدس رضوی قرار دهند.

تمایل دانشمندان مسلمان برای مشارکت علمی با آستان قدس رضوی

به گزارش قدس آنلاین، محمد مهدی نژاد نوری در دومین نشست روسا و معاونان آموزشی و پژوهشی دانشگاه‌ها و موسسه‌های آموزش عالی حوزوی که در دانشگاه علوم اسلامی رضوی با موضوع بررسی اساسنامه اتحادیه مراکز آموزش عالی و پژوهشی حوزه ای- دانشگاهی برگزار شد، اظهار کرد: اگر 20 درصد رساله‌های دانشگاهی را پوشش دهیم، شاهد انقلاب علمی بزرگ خواهیم بود و آستان قدس رضوی در دور جدید فعالیت‌های خود توجه ویژه‌ای به فعالیت‌های علمی و ساماندهی و شتاب‌بخشی به این امور دارد.

وی در خصوص بخش‌های علمی و دانشگاهی آستان قدس رضوی، افزود: ما باید آثاری تولید کنیم که مورد استفاده تمامی محققان قرار گیرد و برای انجام این امر مهم، باید از تمام ظرفیت‌های بخش‌های دانشگاهی، حوزوی، شرکت‌های فناوری و موسسات پژوهشی در سطح ملی و بین‌المللی استفاده کنیم.
هدف اصلی ما این است که علم را در تمام عرصه‌های فعالیت‌ آستان قدس رضوی نفوذ دهد و بنا به تاکیدات تولیت آستان قدس رضوی تمام فعالیت‌های آستان باید مبتنی بر علم باشد.

معاون علمی آستان قدس رضوی تصریح کرد: به دلیل جاذبه بالای بارگاه مقدس امام رضا(ع)، دانشمندان مسلمان از اقصی نقاط دنیا حاضر هستند دستاوردهای علمی خود را در اختیار آستان قدس رضوی قرار دهند، برای اینکه بتوانیم به شکلی مناسب پذیرای این دستاوردهای علمی باشیم، نیاز به تمرکز بر روی اولویت‌های اصلی این مجموعه داریم که در نقشه جامع علمی آستان قدس رضوی در حوزه‌های مختلف پیش‌بینی شده است.

وی عنوان کرد: در همین راستا در بحث علوم انسانی بر نذر، وقف و زیارت تمرکز داریم و در حوزه هنر و معماری اسلامی نیز به هنرهای ناب به کار رفته در حرم مطهر رضوی توجه ویژه‌ای صورت گرفته است. در نقشه جامع علمی آستان قدس رضوی هفت موضوع یا طرح کلان مانند زیارت و وقف مطرح شده است که موضوعات مرتبط با هر یک از این حوزه‌ها، توسط گروه‌های علمی استخراج شده تا از طریق خادمیاران علمی پیگیری شوند.

مهدی نژاد با بیان اینکه حمایت از پایان نامه‌های ارشد و دکتری از دیگر برنامه‌های معاونت علمی آستان قدس رضوی است، خاطر نشان کرد: نظام نوآوری آستان قدس رضوی یکی دیگر از فعالیت‌های ویژه این معاونت است که براساس آن ایده‌ها جمع‌آوری و پروش داده می‌شود تا به یک محصول مطلوب تبدیل شود.

معاون علمی آستان قدس رضوی با اشاره به آماری از میزان دانشجویان در مقاطع ارشد و دکتری و رساله‌های این مقاطع خاطرنشان کرد: ما باید به ازای هر سال 12 هزار موضوع رساله داشته باشیم و بتوانیم در این زمینه شبکه‌ای را ایجاد کنیم و اگر بتوانیم 20 درصد را در گام اول پوشش دهیم شاهد انقلاب علمی در این راستا خواهیم بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.