عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت:حوزه کتابخوانی در کشور وضعیت نگران کننده و بحرانی دارد که باید به آن توجه شود.

حوزه کتابخوانی در کشور وضعیت نگران کننده ای دارد

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام نصرالله پژمانفر اظهار کرد: متاسفانه فضای نگران کننده ای در حوزه کتابخوانی وجود دارد و باید برای مدیریت این بحران تلاش کرد.
وی  افزود:سرانه مطالعه به شدت در حال حاضر در کشور پایین است که باید برای آن تدبیری اندیشیده شود و در این راستا وجود کتابخانه و در دسترس بودن کتاب می تواند به افزایش شاخص های این حوزه کمک کند. 
نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در مشهد به عنوان شهر مذهبی اگر کتابخانه های خصوصی را کنار بگذاریم طبق گزارش ها استفاده از کتاب و فضای مورد بهره برداری در مشهد از همه کشور پایین تر است.
پژمانفر در ادامه گفت: یکی از مسائلی که امروز جوانان ما به شدت به آن درگیر شده اند اتفاقات سال ۸۸ بود اما بررسی این اتفاق به معنای روشن شدن واقعیت های پنهان مانده این دوران برای نسل جدید و حتی کسانی است که در این فتنه حضور داشتند و  کتاب فتنه تقلب توانسته به مخاطب بخشی از مسائل مورد غفلت را ارائه کند.
وی تصریح کرد:در این کتاب تلاش شده به جلسات با مقام معظم رهبری در سال ۸۸ پرداخته و در این زمینه گفتگو شود  زیرا اطلاع پیدا کردن از واقعیات را حق مردم می دانم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.