نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با انتقاد از توجیه‌گری دولت در برجام گفت: شما در چاله آب سنگین بتون ریختید که آمریکا جنگ نکند؟ اگر آمریکا صبح بتواند جنگ کند جنگ را به عصر نمی‌اندازد؛ با این حرف‌ها ‌شک می‌رود که نکند با آنها همدست هستید.

صادقانه به مردم بگویید در برجام شکست خورده‌ایم

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله سیداحمد علم الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: کلام ما در خطبه نخست در موضوع شیطان شناسی از نهج البلاغه بود؛ در هفته گذشته مطالبی از فراز خطبه 83 نهج البلاغه یا همان خطبه الغراء عرض شد و در این فراز از خطبه تبیین انذار صورت گرفته است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: حضرت علی(ع) می‌فرمایند آنجا که سرنوشت یک انسان به صحرای محشر برسد خداوند متعال عذری را نمی‌پذیرد؛ زیرا خداوند انذار کرده و اعلام خطر نموده و برای زندگی انسان، ریل تقوا را نصب فرموده و با این ریل گذاری، بر انسان از سوی خداوند متعال احتجاج می‌شود.

آیت الله علم الهدی گفت: خداوند متعال وجود دشمنی به نام شیطان را اعلام خطر کرده است و در تبیین شیطان شناسی، شگردهای شیطانی نیز بیان شده است؛ خداوند متعال انسان را از این دشمن تحذیر کرده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: آن نقطه‌ای که شیطان قرار است به سراغ انسان بیاید را آن نقطه و زمان را انسان خود تشخیص نمی‌دهد؛ شیطان هیچگاه در یک عرصه پرماجرای اجتماعی سراغ کسی نمی‌رود؛ کار شیطان، توطئه است و با توطئه گول می‌زند و با نجوا و سرگوشی، در گوش‌ها می‌دمد.

آیت الله علم الهدی اضافه کرد: امرورز روز نخست دهه فاطمیه به روایتی و روز یکشنبه نیز روز شهادت صدیقه اطهر(س) براساس این روایت است؛ مقاومت این حضرت برای ما قابل تامل است؛ متاسفانه از همان اول سعی بر این بوده که مبارزه و مقاومت ایشان در خط یک رقابت سیاسی جلوه داده شود و اکنون نیز بعضی‌ها روی همین مسئله اصرار دارند منتهی برخی اندیشه‌های شیعه نیز اصرارشان روی این مسئله است.

وی با اشاره به اینکه اینها عنوان می‌کنند قدرت از خاندان پیامبر منسلخ شده بود و صدیقه اطهر(س) برای بازگرداندن قدرت دست به مبارزه زدند افزود: این ممکن است برای یک جوان شیعه مسئله‌ساز شود؛ الان رقابت‌های سیاسی را یک جوان به نظر می‌آورد و شهادت حضرت زهرا(س) را نعوذبالله از همین مقوله احتساب می‌کند.

امام جمعه مشهدمقدس با بیان این مسئله که آیا واقعیت این بود؟ افزود: آیا ایشان برای کسب قدرت وسط میدان مبارزه شدند؟ آن روز حضرت علی(ع) حتی اگر چوبدستی به دست می‌گرفت تمام مردم را از شهر بیرون می‌ریخت و نیازی به حضور حضرت فاطمه(س) در میدان نبود؛ مسئله در اینجا مسئله یک انحراف و سقوط ارزشی و اعتقادی در دین بود.

آیت‌الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: جریان امامت به دنباله نبوت تداوم رهبری وحی بود و این جریان حاکمیت و رهبری وحی که رهبری و حاکمیت خدا بود منحرف شده بود و صدیقه اطهر(س) به عنوان تنها وارث دلداده دین از سوی پیامبر وارد میدان شد و تا پای جان ایستاد تا ثابت کند این جریان سیاسی و انحراف رهبری، نکبت و ذلت است و پریشانی است و امت اسلام را دچار پریشانی می‌کند و برای این وارد میدان شد نه برای قدرت‌گیری و گرفتن فدک.

وی افزود: مطرح کردن حضرت علی(ع) به دلیل تداوم رهبری وحی بود و مسئله غصب فدک که مطرح شد یک نشانی از ظلم و غصب این نوع حکومتی بود که از مسیر حق و حاکمیت وحی منحرف شده بود و قرار بود خط نشان داده شود و مسیر روشن شود تا اوضاع به جاده خود بازگردد و جریان رهبری و حاکمیت در همان جریان وحی قرار گیرد.

آیت الله علم الهدی با اشاره به اینکه بحث ما روی مسئله یک جریان ارزشی اعتقادی اصیل اسلامی است گفت: مسئله رهبری و حاکمیت و رهبری در اسلام در تداوم وحی باید صورت گیرد و حاکمیت و رهبری امت و جامعه اسلامی فقط در خط امامت و ولایت است و بس.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اضافه کرد: حضرت فاطمه(س) به میدان آمدند و مقاوم و قهرمانانه ایستادند؛ تهدید و توهین کردند اما ایشان ایستادند؛ شعله آتش از در خانه بلند شد اما ایشان ایستاد و درب نیم سوخته را باز کردند و بین در و دیوار قرار گرفتند و عقب نرفت.

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: این مسئله برای تثبیت رهبری و حاکمیت در اسلام بود و برای این بود که تمام این مجاهدات صورت گرفت؛ برادران و خواهران امروز ما هم در تمام مسائل نظام و این 40 سالی که بر انقلاب گذشت باید این گونه باشیم. بررسی دستاوردهای انقلاب خیلی خوب است که رسانه‌ها نیز کار می‌کنند، اما آنچه مهم است این است که ببینیم در کجای قضیه هستیم؟

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تاکید کرد: امروز در کشور ما دو دید و خط وجود دارد؛ یک دید، دید رهبری است که انقلابی است؛ انقلابی بودن و انقلابی ماندن و انقلابی عمل کردن یعنی جهادی وارد خدمت شدن و جهادی در خط استکبارستیزی و دشمن‌ستیزی قرار گرفتن و تمام رگه‌های توقع را از دشمن قطع کردن و روی پای خود ایستادن و توطئه دشمن را نقش بر آب کردن و ادامه انقلاب تا روز آخرش یعنی روزی که اسلام و قرآن بر دنیا حاکم شود و این پرچم به دست صاحبش برسد.

وی ادامه داد: این دید رهبری است که صریحا می‌فرمایند من انقلابی هستم و در مقابل این دید، یک دید لیبرال اسلامی وجود دارد که ما مسلمانیم و باید مسلمان زندگی کنیم اما مثل همه زندگی کنیم؛ همه دنیا یک کدخدایی را به کدخدایی شناخته‌اند و آزاد هستند و می‌خواهند چادر سر کنند یا نه، مردم دنیا آزاد هستند که عرق بخورند یا نه و ما نیز همان طور باشیم و مسلمان نیز باشیم و با دنیا بسازیم و به همه چی تن دهیم و مطابق شگردهای کدخدا زندگی کنیم.

آیت الله علم الهدی افزود: مقابله با دشمن و استکبارستیزی و اسرائیل‌ستیزی و مبارزه با منکرات را کنار بگذاریم؟ شما شیعه زهرا(س) هستید؛ ما همه چیزمان متعلق به ایشان است. کدام دید را می‌خواهیم؟ جنازه شهدا را مقابل شما در این نماز جمعه قرار داده‌اند. اینها برای چه رفته‌اند و شهید شده‌اند؟ این معنای یا فاطمه الزهرا(س) روی پیشانی اینها آیا معنایی غیر از این دارد که وقتی بنا شد تداوم وحی از بین برود زهرا(س) تا مرز جان دادن ایستاد و ما نیز تا مرز جان دادن باید روی دید حضرت زهرا(س) بایستیم.

وی گفت: اینکه به دشمن نظر داشته باشیم و بخواهیم با وی دست دهیم و نان و آب خود را در دست وی ببینیم دشمنی با زهرا(س) است؛ اینکه چشممان به طرف اروپا و آمریکا باشد صحیح است؟ آنچه آمریکا دغدغه دارد موشک‌های اتمی کره شمالی است در مورد ما نیز همین دغدغه را داشت اما به یک قیمت ارزان تمام شد که اینها تحریم‌ها را بردارند و ما نیز از توسعه فناوری هسته‌ای دست برداریم؛ ثروت اصلی را نیز از دست دادیم و قدرت تکامل هسته‌ای را از دست دادیم؛ گفتند از اینها دست برداریم و آنها هم از تحریم دست بردارند اما دشمنان دیدند از تحریم دست برداشتن به معنای توسعه ماست؛ پس یکی را (اروپا) جلو فرستادند و سپس از برجام خارج شده و تحریم‌ها را شدیدتر کردند.

آیت‌الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: این کار دشمن بود اما این بیداری باید برای شما بعد از دو سال پیش بیاید؛ اروپا روباهی است که سر ما کلاه گذاشت تا آمریکا همه فشارها را روی ما بیاورد و دنبال توسعه فناوری هسته‌ای نرویم؛ اما آنچه امروز برای ما خلاف توقع است این است که اینها توجیه‌گر این کلاهبرداری شده‌اند و گفتند برجام را برای تحریم‌ها نرفتیم و هدف امنیتی داشتیم؛ مگر نگفتید از دو روز دیگر تحریم نیست؟ اگر فراموش کرده‌اید و روزنامه افراد را قبول ندارید روزنامه خودتان را که قبول دارید؟ مگر روزنامه‌های شما شعار ننوشتند «روز نخست زندگی بدون تحریم»؟ حالا می‌گوئید برای رفع تحریم نبوده است و برای امنیت بوده است؟ کدام دلیل امنیتی؟

وی ادامه داد: آمریکا قریب 30 سال است مثل سگ پارس می‌کند اما به دلیل بچه‌های بسیجی ما جرات نزدیک شدن ندارد. شما در چاله آب سنگین بتون ریختید که آمریکا جنگ نکند؟ اگر آمریکا صبح بتواند جنگ کند جنگ را به عصر نمی‌اندازد. این مردم عقل و شعور دارند و این حرف‌ها را که می‌زنید شک می‌رود که نکند با آنها همدست هستید.

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: روزی به عنوان مسئول متدین وارد مذاکره شدید و دلار 3 هزار تومان بود و امروز 10 هزار تومان است و به مردم باصداقت بگوئید مشکلات حل نشد تا مردم دنبال راه دیگری بروند. یعنی راهی که رهبری برای آن 5 سال خون دل می‌خورد اما یک قدم برداشته نمی‌شود یعنی اقتصاد مقاومتی؛ در مسئله مقابله با این دید لیبرال اسلامی، متدینین ما می‌ایستند ولو اینکه عددشان به عدد شهدای کربلا برسد و اینها دست برنمی‌دارند.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/‌

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.