کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل(آنکتاد) از ورود اقتصاد ایران به رکود با رشد منفی یک درصد در سال ۲۰۱۸ خبر داد و رشد اقتصادی منفی ۲.۴ درصد و تورم ۳۴.۹ درصدی را برای سال ۲۰۱۹ پیش بینی کرد.

پیش بینی رشد منفی ۲.۴ و تورم ۳۴.۹ درصدی اقتصاد ایران در سال ۲۰۱۹

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل(آنکتاد) در جدیدترین گزارش خود موسوم به "دورنما و وضعیت اقتصادی جهان" از ورود اقتصاد ایران به رکود در سال ۲۰۱۸ خبر داد و اعلام کرد اقتصاد ایران که در سال ۲۰۱۷ رشد ۴.۳ درصدی را تجربه کرده بود در سال ۲۰۱۸ با رشد منفی یک درصد مواجه شده است.

بر اساس پیش بینی این نهاد بین المللی در سال ۲۰۱۹ رشد اقتصادی ایران به منفی ۲.۴ درصد خواهد رسید. آنکتاد پیش بینی کرده است در سال ۲۰۲۰ اقتصاد ایران از رکود خارج شود و رشد ۰.۱ درصدی را تجربه کند.

بر اساس این گزارش نرخ تورم ایران در سال ۲۰۱۸ به ۲۸.۸ درصد رسیده که نسبت به سال قبل از آن حدود سه برابر شده است. نرخ تورم ایران در سال ۲۰۱۷ بالغ بر ۱۰.۵ درصد اعلام شده بود.

آنکتاد پیش بینی کرده است نرخ تورم ایران در سال ۲۰۱۹ نیز همچنان افزایشی باشد و به ۳۴.۹ درصد در این سال برسد اما در سال ۲۰۲۰ رو به کاهش بگذارد و به ۲۲.۸ درصد برسد.

این گزارش نرخ بیکاری در ایران طی سال ۲۰۱۸ را نیز ۱۲.۱ درصد اعلام کرده که نسبت به سال قبل از آن تغییری نداشته است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.