تورانیان٬ نامزد انتخابات هیات مدیره اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران گفت: اوضاع به سمت باندبازی رفته نه کار صنف کردن و گره‌ای از مشکلات نشر برداشتن؛ آن هم نشری که وضع کنونی‌اش کم از سقوط ندارد.

 اتحادیه‌های نشر درگیر حرف‌های پوچ و بی‌ربط‌ هستند

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، «علی‌اکبر تورانیان»٬ مدیر انتشارات شهر آفتاب و نامزد انتخابات «اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران» درباره حواشی پیش آمده گفت: متاسفانه برخی از همکاران که سابقه خوبی در نشر دارند٬ از حضور در انتخابات این دوره انصراف داده‌اند که قطعا جای افسوس دارد.

وی با نقد عملکرد فعلی اتحادیه عنوان کرد: فعالیت اعضاء چیزی جز پرداختن به موضوعات یوچ، عایدی نداشته و همانطور که الان این مساله سرباز کرده، صرفا درگیر اختلافات درونی شده‌اند. اوضاع به سمت باندبازی رفته است، نه راه انداختن کار صنف و باز کردن گره‌ای از مشکلات نشر و برداشتن سنگی از جلوی پای ناشران؛ آنهم نشری که به نظرم کم از سقوط ندارد.

تورانیان همچنین گفت: صنف ما مشکلات بسیاری دارد که وجود اتحادیه‌ای را می‌طلبد، تا بتواند با مسئولین تعامل ایجاد کند و به بحران‌های فعلی حوزه نشر مثل همین بحران کاغذ برسد، نه اینکه سرش را به یک سری اقدامات خنثی خوش کند و هرکس به فکر خودش باشد. متاسفانه نه مسئولین دولتی و فرهنگی و نه مثلا مجلس ما و جز آن، متوجه نشر نیستند که به چه روزی افتاده است.

وی به منشاء مشکلات میان اتحادیه اشاره کرد و گفت: از روزی که دولتی‌ها شعار واگذاری نمایشگاه به ناشران را به راه انداختند؛ این مشکلات هم آغاز شد. کسی با واگذاری نمایشگاه مشکل ندارد اما عملا فقط شعار می‌دهند و در نهایت ناشران را درگیر فعالیت‌های جزئی می‌کنند که فایده‌ای ندارد.

به گفته تورانیان؛ دولت مدعی است که ناشران خصوصی از عهده برگزاری و اداره نمایشگاه کتاب برنمی‌آیند. همین‌ها هستند که موجد اختلاف میان صنف ناشران شده‌اند.

تورانیان با اعلام اینکه بر خلاف جو سازی‌ها قرار است در انتخابات هیات مدیره اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران شرکت کند، تاکید داشت: باید صنفی تشکیل شود که پای مشکلات نشر بایستد و به دنبال اتحاد و همدلی باشد. اتحادیه‌ای که از مسئولین مطالبه‌گری کند که چرا نشر و ناشر باید گرفتار این همه مشکلات باشد. دیگر رمقی برای ناشر نمانده که سراغی از کتاب بگیرد. اینها بازار نشر را به ورطه سقوط برده ‌است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.