عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بزرگداشت شهدای مانند شهید محراب را برای ماندگاری تجربه موفقیت یک ملت است چرا که کسانی می‌خواهند کیلومتر پیشرفت انقلاب به فراموشی سپرده شود.

کسانی می‌خواهند کیلومتر پیشرفت انقلاب به‌فراموشی سپرده شود
به گزارش قدس آنلاین ، سعید جلیلی پیش از ظهر امروز در مراسم سالگرد فرمانده دلاور تیپ انصار الرضا(ع) سردار شهید حاج علی‌اصغر حسینی محراب در محل مسجد رضوان کوی طلاب مشهد با طرح این سوال که چه کسی جنگ را از این کشور دور کرد؟ گفت: امثال شهید محراب و شهید برونسی بودند که جنگ را از ایران دور کردند، به‌گونه‌ای که 30 سال است دشمن جرأت ندارد به‌مرزهای ایران نزدیک شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: نترسیدن از دشمن و با شجاعت در مقابل دشمن ایستادن، عین آیه قرآن است و امام هم در سخنرانی‌های خود به این موضوع اشاره داشته‌اند، به گونه‌ای که امروز می‌بینیم یک نویسنده آمریکایی در مقاله‌ای به این موضوع که تمام رؤسای جمهور آمریکا به این ادعای امام(ره) که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، معترف‌اند.

وی اظهار کرد: دشمن زمانی دنبال تغییر رژیم و مهار دوگانه و تغییر رفتار بود، اما نتیجه نگرفتند، باید این مسائل را دنبال کنیم تا بفهمیم که امروز سراغ چه آمده‌اند.

جلیلی با اشاره به اینکه پوشاندن موفقیت‌های انقلاب از چشم نسل جدید یکی‌دیگر از ابرازهای دشمن است، ادامه داد: دشمن می‌خواهد با سرپوش گذاشتن بر روی واقعیت‌های انقلاب و موفقیت‌های نظام آن را از دید نسل جدیدی که میراث‌دار انقلاب است، پنهان سازد تا نسل جدید موفقیت‌ها را نبیند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام  با این سوال که چرا دشمن اینقدر عربده می‌کشد و امکاناتش را بسیج می‌کند؟ بیان کرد: دشمن می‌خواهد اجازه ندهند نعمت انقلاب اسلامی یعنی امنیت ایران دیده شود، زیرا در اوج ناامنی منطقه، ایران امن‌ترین کشور منطقه است.

وی با اشاره به اینکه دشمن هزینه زیادی کرده تا کشور را بی‌ثبات و ناامن جلوه دهد، اضافه کرد: دشمن تمام توان خود را به‌کار گرفته تا ایران به‌موفقیت دست نیابد، اما امروز در شاخص‌ها عکس این مسئله را می‌بینیم.

جلیلی با بیان اینکه آمار غربی‌ها نشان از پیشرفت جمهوری اسلامی دارند، گفت:  نرخ امید به زندگی در کشور 55 سال بوده اما امروز به 78 سال رسیده است، 23 سال به‌طول عمر اضافه شده است، آیا این مسئله بدون انجام کاری بوده است؟

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه سال گذشته 95 درصد روستاهای کردستان گازکشی شد، اظهار کرد: نگاه انقلاب اسلامی، نگاه به قله‌ است و به حداقل‌ها اکتفا نمی‌کند، وقتی 40 درصد از مسیر صعود به قله کوه را رفته باشی، به‌معنای رسیدن به قله نیست، در حالی که به‌معنای به‌دست نیاوردن هیچ موفقیتی هم نیست.

وی با اشاره به اینکه دشمن از طریق تشکیک موفقیت‌ها در نظام جمهوری اسلامی در حال اخلالگری است، افزود: اگر جایی فساد بوده به‌خاطر انقلاب اسلامی بوده یا به‌خاطر فاصله گرفتن از نگاه انقلاب اسلامی بوده است؟

جلیلی برگزاری بزرگداشت شهدای مثل شهید محراب را برای ماندگاری تجربه موفقیت یک ملت دانست و عنوان کرد: بزرگداشت شهدای کربلای 5 و سایر شهدا  سرمایه این ملت و تجارب آنها است، اما کسانی هستند که می‌خواهند کیلومتر پیشرفت انقلاب را به‌فراموشی بسپارند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه باید حافظه تاریخی ملت حفظ شود چرا که کسانی می‌خواهند آلزایمر سیاسی را به یک ملت تحمیل کنند تا فراموش کنیم چه موفقیت‌هایی داشته‌ایم، گفت: اگر کسی در یک محاسبه دچار اشتباه و ورشکستگی شود و اگر ملتی نیز در محاسبه ثروت خود دچار اشتباه شوند، کشور نیز دچار مشکل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امروز با دو گفتمان، اردوگاه دشمن و اردوگاه انقلاب اسلامی مواجهه هستیم، تصریح کرد: در اردوگاه دشمن پس از 40 سال مبارزه مردم انقلابی ایران امروز بسیار عریان و صریح‌تر، منویات خود را عنوان می‌کند، اگر زمانی مشت آهنین خود را با دستکش مخملی می‌پوشاندند، امروز صریح‌تر حرف می‌زند.

جلیلی با بیان اینکه این دو اردوگاه، 40 سال است که مقابل یکدیگر صف‌آرایی کرده‌اند، اضافه کرد: دشمن در اردوگاهش هرچه داشته پای کار گذاشته است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: در شرایطی که دشمنان حتی از فروش سیم خاردار نیز به ما جلوگیری می‌کردند، جنگ ایران و عراق شکل گرفت تا در مقابل این حرکت حق‌طلبانه اجازه ندهند انقلاب اسلامی به‌موفقیت برسد.

وی عنوان کرد: اینکه دشمن می‌گوید تمام امکانات را علیه انقلاب اسلامی بسیج کردیم اما موفق نشدیم، مهم است، در حالی که تجربه‌های دیگر آنها در سایر کشور عکس این موضوع را نشان می‌دهد.

جلیلی با اشاره به 17 هزار شهید ترور در کشور که در میان آنها، رئیس جمهور و رئیس قوه قضائیه نیز هستند، بیان کرد: این آماری که بیان شد جدا از شهدا جنگ تحمیلی است، باید بدانیم برای که مسیر انقلاب ما از سایر انقلاب‌ها متفاوت بوده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: ما تنها مقاومت صرف نداشتیم، دشمن هم به این موضوع معترف است که ما فقط مقاومت نکردیم، بلکه پیشرفت نیز داشتیم، به گونه‌ای که همان دشمنی که در دفاع مقدس از ما سیم خاردار دریغ می‌کرد، امروز دغدغه‌اش برد موشک‌های بالستیک ایران  است.

وی افزود: آمریکایی خودش را قدرت برتر دنیا می‌دانست از ایران اخراج شد و امروز همین انقلاب اسلامی این دشمن را از منطقه اخراج می‌کند و در حالی که دشمن بیش از 7 هزار میلیارد دلار در عراق هزینه کرده است، کسی از آنها در عراق استقبال نمی‌کند.

جلیلی با اشاره به اینکه امروز روابط ایران و عراق در سطح ملت و دولت به اندازه‌ای عمیق شده که در عراق خیابان را به‌نام امام خمینی(ره) قرار می‌دهند، گفت: دشمن تمام توانش را جمع کرده اما یک چیز در محاسبه‌اش نیست و اینکه عزیزی از کوی طلاب می‌گوید من امروز وظیفه‌ام است بایستم و این همانی است که دشمن متوجه آن نمی‌شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه امروز ملت ما محاسبات دشمن را به‌هم ریخته است و یک سیستم محاسباتی جدید آمده است که همه چیز را به‌هم می‌زند، اظهار کرد:  زمانی دشمن موفق می‌شود که امروز ما در رابطه با آنچه که مبنای موفقیت بوده دچار شک و تردید شویم و این کار را با 240 شبکه ماهواره‌ای  که فقط در رابطه با مسائل ایران راه‌اندازی شده می‌خواهد انجام دهند و عنوان می‌کنند که می‌خواهم تحریم فلج‌کننده راه بیندازم.

منبع : فارس

 انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.