۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۴
کد خبر: 640235

بیش از ۲۲۱ هزار نفر در خراسان رضوی در حال حاضر بیکار و جویای کار هستند. این آماریست که رئیس سازمان برنامه و بودجه استان از میزان افراد جویای کار در خراسان رضوی ارائه داده است.

بیکاری و سخنی با استاندار

کار به این نداریم تعریفی که برای یک نفر شاغل در نظر گرفته شده است از ریشه مشکل دارد و فردی با یک زمان خیلی اندک و شغلی که حتی پاره وقت هم نیست در زمره آمار شاغلین آورده می‌شود، اما از دریچه نگاه به همین آمار و ارقام فعلی نیز باید عنوان کرد: شرایط برای اشتغال افراد جویای کار که اکثریت آن‌ها جوانان تحصیل کرده‌ای هستند، شرایطی نگران کننده است.

اضافه شدن حدود ۲۰ هزار نفر به جمعیت جویای کار در پاییز امسال نسبت به زمان مشابه در سال گذشته یعنی اینکه اگر فرض را بر این بگیریم که هیچ بیکار شده‌ای در یک سال گذشته به آمار بیکاران اضافه نشده باشد و همه شاغلان سال قبل توانستند شغلشان را حفظ کنند در این مدت یک سال اخیر فرصت آنچنانی برای اشتغال جوانان جویای کار ایجاد نشده که هیچ، ۲۰ هزار نفر نیز به آمار قبلی افزوده شده است که البته این زنگ خطریست برای آینده شغلی هم استانی‌هایمان در خراسان رضوی.

با این تفاسیر و با توجه به اینکه شعار دولت در لایحه بودجه سال آینده توجه به اشتغال و معیشت مردم است، باید دید مسئولان استانی در این مقوله چه برنامه‌ای خواهند داشت تا آمارهایی از این دست حداقل روندی تصاعدی نگیرد.

انتظار اما از استاندار جدید با پیشینه‌ای که در بحث صنعت، اقتصاد و ایجاد فرصت‌های شغلی دارد، این است که خیلی زودتر از اینکه طرح‌های آینده دولت مطرح شود و از این سال به سال آینده و بعد جوانان جویای کار را حواله دهند، از همان دست نسخه هایی که گفته می‌شود در استان خودش کرمان برای درمان مسائلی همچون بیکاری تجویز کرده برای بیکاران خراسانی هم ارائه نماید تا بلکه وضعیت وخیم اشتغال در این استان نیز رنگ و روی بهبودی به خودش بگیرد.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.