یزد - سید جمال سجادی پور گفت: به مناسبت چهلمین سالگر پیروزی شکوهمند نقلاب اسلامی ۷۹ پروژه بخش کشاورزی با اعتباری نزدیک به ۱۶۰ میلیارد تومان در سطح استان به بهره برداری می‌رسد.

بهره برداری از ۷۹ پروژه بخش کشاورزی در استان یزد در ایام الله دهه فجر

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان، سید جمال سجادی پور رئیس سازمان جهاد کشاورزی این استان، اظهارداشت : ۷۹ پروژه بخش کشاورزی در بخش های مختلف آب و خاک، تولیدات دامی، تولیدات گیاهی، صنایع تبدیلی و تعاون روستایی در ایام ا... دهه فجر  در استان به بهره برداری می رسد.

وی مهمترین اهداف اجرای این پروژه ها را صرفه جویی در مصرف آب ، افزایش کمی و کیفی تولیدات، ایجاد اشتغال و افزایش درآمد کشاورزان عنوان کرد و افزود:برای اجرای این طرح ها  و پروژه ها ۱۵۹۶۰۴۳ میلیون ریال هزینه شده که زمینه اشتغال ۴۷۶ نفر بطور مستقیم و ۶۰۳ نفر بطور غیر مستقیم فراهم شده است.

سجادی پور تصریح کرد: ازمجموع  پروژه های افتتاحی ، ۲۹ پروژه در زمینه آب و خاک با اعتباری معادل ۱۱۴۴۵۳ میلیون ریال،۲۲ پروژه در زمینه تولیدات دامی با اعتباری معادل ۴۵۳۰۵۰ میلیون ریال ، ۱۷ پروژه در زمینه تولیدات گیاهی با اعتباری معادل ۱۱۶۸۰۰ میلیون ریال ، ۱۰ پروژه در زمینه صنایع تبدیلی با اعتباری معادل ۹۰۷۵۰۰ میلیون ریال و۱ پروژه در زمینه تعاون روستایی  با اعتباری معادل ۴۲۴۰ میلیون ریال است که از مجموع اعتبارات هزینه شده ۷ درصد از اعتبارات دولتی،۳۵ درصد تسهیلات و ۵۸ درصد نیز آورده های شخصی سرمایه گذاران بوده است.

وی خاطرنشان ساخت: با اجرای این طرح ها علاوه بر افزایش ۵۵هزارتنی جذب موادخام در صنایع تبدیلی،افزایش ۲۵۶۸ تنی در تولید محصولات دامی و ۱۶۹۸ تنی در تولیدات گلخانه ای و گیاهان دارویی بیش از ۶ میلیون مترمکعب در مصرف آب کشاورزی صرفه جویی خواهد شد.

انتهای پیام / 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.