دبیر جشنواره تلاوت‌های مجلسی با اشاره به ضرورت توجه به جلسات سنتی قرآن کریم گفت: مهم‌ترین هدف جشنواره رونق جلسات قرآن است زیرا همه داشته قرآنی کشور از دل همین جلسات برخواسته است.

 رونق جلسات قرآن مهم‌ترین هدف جشنواره/ میزبانی ۱۴ استان از مرحله مقدماتی

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، مرحله مقدماتی سومین دوره از جشنواره فجر تلاوت از سری جشنواره‌های تلاوت‌های مجلسی در ۱۴ استان کشور کار خود را آغاز کرده و فینال آن در تهران برگزار می‌شود.

داود جعفری دبیر جشنواره تلاوت‌های مجلسی در گفت‌وگو با فارس از استقبال استان‌های مختلف از دور جدید جشنواره خبر داد و گفت: امسال فعالان قرآنی بیست‌وسه استان کشور تقاضای حضور در جشنواره داشتند که با توجه به برگزاری مرحله نهایی در روز ۲۶ بهمن و محدودیت‌های زمانی و مکانی در این دور از جشنواره ۱۴ استان شرکت‌ داده شدند و ان شا الله در دوره‌های بعد استان‌های بیشتری حضور پیدا خواهند کرد.

وی درخصوص استان‌های میزبان در مرحله مقدماتی جشنواره گفت: این جشنواره قرار است به ترتیب در استان‌های قم، خراسان رضوی، اصفهان، مازندران، قزوین، یزد، کرمانشاه، خوزستان، گیلان، همدان، کرمان، هرمزگان و آذربایجان غربی برگزار شود که نشانی دقیق برگزاری مراحل مقدماتی به شرح ذیل است؛

۲۴ دیماه ۹۷ استان قم جلسه استاد دهدشتی
۲۹ دیماه ۹۷ استان خراسان رضوی(مشهد) استاد جواد پناهی
۳۰ دیماه ۱۳۹۷ استان اصفهان جلسه استاد غلامرضا شامیوه
۱ بهمن ۹۷ استان مازندران(ساری) جلسه استاد مجید آهنگری
۲ بهمن ۹۷ استان قزوین جلسه استاد سیّدمصطفی حسینی
۹ بهمن ۹۷ استان یزد جلسه استاد حسن‌زاده
۲ بهمن ۹۷ استان کرمانشاه جلسه استاد وحید نظریان
۴ بهمن ۹۷ استان خوزستان(اهواز) جلسه استاد قاسم بوستانی
۵ بهمن ۹۷ استان گیلان (آستانه اشرفیه) جلسه استاد اسماعیل غفوری
۹ بهمن ۹۷ استان همدان جلسه استاد محمد صالحی
۹ بهمن ۹۷ استان کرمان ( رفسنجان) جلسه استاد محمد صادقی
۱۲ بهمن ۹۷ استان هرمزگان(بندر عباس) جلسه استاد مجتبی محسن‌زاده
۱۳ بهمن ۹۷ استان آذربایجان غربی( تبریز) جلسه استاد مهدی محمدزاده.

جعفری درخصوص اهداف برگزاری این جشنواره گفت: یکی از مهمترین اهداف ما معرفی جلسات اساتید قرآنی کشور است و اینکه جوانان بتوانند با شناختن این جلسات از آن استفاده کنند.

وی با گلایه از مسئولان مبنی بر عدم توجه به جلسات قرآن کریم گفت: اگر نگاهی به داشته‌های حوزه حفظ و قرائت قرآن بی‌اندازیم درمی‌یابیم تقریباً همه ذخایر ما در این زمینه از دل جلسات سنتی قرآن کریم بیرون آمده‌اند اما با این حال مسئولان هیچ نگاهی به این جلسات ندارند و بهتر است فعالیت‌ها و برنامه‌هایی مانند جشنواره تلاوت‌های مجلسی در خدمت رشد و رونق جلسات قرآن کریم قرار گیرد.

دبیر جشنواره تلاوتهای مجلسی درخصوص برگزیدگان این دوره از جشنواره گفت: مرحله مقدماتی جشنواره در ۱۴ استان کشور برگزار می‌شود و نفرات برتر هر کدام از استان‌های میزبان مرحله مقدماتی به دور نهایی راه پیدا می‌کنند و روز بیست‌وششم بهمن‌ماه در حسینیه صاحب الزمانی (عج) تهران این نفرات برگزیده با هم به رقابت خواهند پرداخت.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.