رئیس موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی از تاسیس اولین آزمایشگاه مرجع ارزیابی حسی مواد غذایی در شرق کشور با همکاری شرکت شهرک های صنعتی خراسان رضوی خبر داد.

اولین آزمایشگاه مرجع ارزیابی حسی مواد غذایی در شرق کشور راه اندازی شد

به گزارش قدس آنلاین، دکتر قدیر رجب زاده رئیس این موسسه گفت: آزمایشگاه ارزیابی حسی مواد غذایی براساس تجربیات ارزشمند اعضای هیئت علمی این مجموعه تأسیس شده است.
وی افزود: محصولات نو در صنایع غذایی، بدون ارزیابی حسی دقیق و علمی جایگاه مناسبی در بازار مصرف نخواهند داشت.
رجب زاده انجام آزمون های پذیرش، مشتری گرا و دینامیک وابسته به زمان در زمینه طعم، بافت، رنگ و سایر ویژگی های محصول را از جمله ظرفیت های آزمایشگاه ارزیابی حسی مواد غذایی عنوان کرد.
وی با اشاره به مزیت های این آزمایشگاه برای صاحبان صنعت غذا اظهار داشت: مشاوره و آموزش روش های ارزیابی حسی مواد غذایی، همکاری در انجام پروژه های تحقیقاتی داخل و خارج از کشور، توسعه روش های نوین ارزیابی حسی مواد غذایی، طراحی و اصلاح فرمولاسیون محصول و همچنین تعیین نقش فرآیندهای دهانی در ارزیابی حسی دینامیک مواد غذایی مهمترین مزیت های استفاده از این آزمایشگاه برای صاحبان صنایع می باشد.
رئیس موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی ادامه داد: بهبود و گسترش تکنیک های ارزیابی حسی از مهمترین الزامات جهت توسعه صادرات و افزایش توان رقابتی در صنعت غذا به شمار می رود.
رجب زاده با اشاره به توسعه محصولات فراسودمند گفت: در حال حاضر به دلیل عدم آشنایی برخی واحدهای غذایی با تکنیک های بهبود ویژگی های حسی مواد غذایی، محصولات فراسودمند طعم و بافت مطلوب برای مصرف ندارند.
وی همچنین با بیان اینکه خدمات این آزمایشگاه قابل ارائه در سطح ملی و بین المللی است خاطرنشان کرد: با هدف توسعه تکنیک های ارزیابی حسی مواد غذایی در این زمینه با برخی از کشورها قراردادهای مشترک پژوهشی منعقد شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.