مدیر سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های معاونت اقتصادی شهرداری مشهد گفت: هم اکنون 5 هزار میلیارد تومان پروژه مشارکتی شهرداری مشهد در حال اجرا است.

5 هزار میلیارد تومان پروژه مشارکتی شهرداری مشهد در حال اجرا است/ ارسال لایحه پروژه 212 میلیارد تومانی پارک خورشید به شورا
به گزارش قدس آنلاین  به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، محمد هادی محمدی مقدم گفت: از ابتدای انعقاد پروژه‌های مشارکتی شهرداری مشهد تاکنون، 5 هزار میلیارد تومان مشارکتی در حال اجرا داریم که میانگین سهم‌الشرکه شهرداری در این پروژه‌ها حدود 35 درصد است.

مدیر سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های معاونت اقتصادی شهرداری مشهد افزود: از ابتدای شورای چهارم، به سمت واگذاری سهم‌الشرکه شهرداری در پروژه‌های مشارکتی حرکت شد که بخشی از این کار انجام شده و بخشی دیگر نیز نهایی شد که خوشبختانه این مهم در شورای پنجم مصوب و محقق شد.

وی خاطرنشان ساخت: تنها سهم شهرداری در سه پروژه مشارکتی باقی‌مانده و سایر پروژه‌های مشارکتی تعیین تکلیف شده‌ است. 

محمدی مقدم تصریح کرد: چند پروژه خوب در شورای پنجم تصویب شده، قرارداد آن منعقد و عملیات اجرایی آن آغاز شد که یکی از آنها، پروژه شاملو بوده، با کلنگ‌زنی آن، عملیات احداث 2 هزار و 120 واحد مسکونی آغاز شد، همچنین پروژه 183 واحدی علویه که در حال احداث بوده و پروژه حافظ که در اطراف میدان حافظ یا همان گاراژدارها با حجم سرمایه‌گذاری 400 میلیارد تومان کار خود را آغاز می‌کند.

مدیر سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های معاونت اقتصادی شهرداری مشهد ادامه داد: پروژه طرق که قرارداد آن در دوره شورای چهارم مصوب شده بود، در این دوره به سمت پروژه سرمایه‌گذاری تغییر ماهیت یافت که پول 135 میلیارد تومانی پروانه از سرمایه‌گذار، اخذ شد.

وی بیان کرد: همچنین مقرر شد تصفیه‌خانه و پارک طرق به صورت BOT اجرایی شود. تفاهم کلی آن نیز تقریبا قطعی شده است، تصفیه خانه این پروژه اعتبار اسمی 35 میلیارد تومانی و اعتبار فعلی حدود 70 میلیارد تومانی دارد، همچنین تفاهم شد سرمایه‌گذار 220 میلیارد تومان در پارک طرق هزینه کند.

محمدی مقدم گفت: لایحه 212 میلیارد تومانی پارک خورشید نیز آماده ارسال به شورای شهر است تا مراحل تصویب خود را در کمیسیون‌های تخصصی و صحن علنی طی کند.

مدیر سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های معاونت اقتصادی شهرداری مشهد افزود: در گام بعدی، قرارداد پروژه توسعه باغ‌گیاه‌شناسی به مبلغ 85 میلیارد تومان نیز منعقد شده که در حال آماده‌سازی لایحه برای ارسال به شورای شهر هستیم، همچنین محور کوشش نیز به مبلغ 18 میلیارد تومان به صورت تهاتری 80 درصد عقد قرارداد شده، فروش پروژه مسکونی معلم 83 نیز در دستور کار قرار دارد که با اخذ مصوبه کمیسیون ماده 5 به مبلغ 180 میلیارد تومان انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پروژه توحید که چند سالی معطل مانده بود در حال توافق نهایی هستیم تا به سرمایه‌گذار واگذار شود، عنوان کرد: لایحه مشوق‌های سرمایه‌گذاری برای ساختمان‌های گروه «د» نیز در شورای شهر تصویب شد که اتفاق خوب و مبارکی است که بعد از تایید فرمانداری، اجرایی می‌شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.