شرکت خودروسازی تسلای آمریکا اعلام کرد که قصد دارد با توجه به سخت شدن شرایط پیش رو برای دومین بار تنها در ۶ ماه گذشته، ۳ هزار کارمند خود را اخراج کند.

شرکت تسلا آمریکا ۳ هزار کارمند را اخراج می‌کند

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، شرکت خودروسازی تسلای آمریکا از برنامه خود برای اخراج ۷ درصد از کارمندان این شرکت خبرداد. این دومین بار طی تنها ۶ ماه گذشته است که تسلا اقدام به اخراج کارمندان خود می‌کند. 

این شرکت با مشکل در تولید خودروی الکتریکی مدل ۳S خود مواجه است و از طرف دیگر در تلاش است تا هزینه‌های خود را کاهش دهد.

الون ماسک مدیرعامل این شرکت خودروسازی است و این شرکت در زمینه تولید خودرهای برقی فعالیت می‌کند.الون ماسک هفته پیش هم اعلام کرد که ۱۰ درصد از کارکنان شرکت فضایی SpaceX که یکی دیگر از شرکت‌های زیرمجموعه وی است را نیز اخراج خواهد کرد.

ماسک طی ایمیلی به کارکنان تسلا نوشت: ما متأسفانه چاره‌ای جز کاهش کارکنان تمام وقت خود به میزان ۷ درصد نداریم. این ایمیل سپس در وبسایت رسمی این شرکت قرار گرفت. 

در ماه اکتبر شرکت تسلا اعلام کرده بود که حدود ۴۵ هزار کارمند دارد و بر همین اساس تعداد کارمندانی که قرار است اخراج شوند ۳ هزار و ۱۵۰ نفر خواهد بود.

ماسک در ایمیل خود ادامه داد: تسلا باید در کنار کاهش کارمندان خود تولید مدل ۳ خود را افزایش دهد و طی ماه‌های آینده نیز در بازه مهندسی توسعه‌ بیشتری داشته باشد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.