بیستمین نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی، هشتمین نمایشگاه تخصصی فرش ماشینی، موکت و کفپوش و شانزدهمین نمایشگاه بین المللی صوتی و تصویری درحالی برگزار شد که بازدیدکنندگان و عرفه‌داران از گرانی اجناس و کمرنگی تبلیغات گلایه داشتند.

بیستمین نمایشگاه لوازم خانگی مشهد در انزوا / تبلور گرانی در نمایشگاه بین‌المللی
به گزارش قدس آنلاین ، کالای ایرانی و حمایت از تولید داخل در شرایط اقتصادی که کشور ما در آن به سر می‌برد یک امر کاملا عقلانی است که مقام معظم رهبری بارها بر روی آن تاکید کرده‌اند در همین راستا نمایشگاه بین‌المللی مشهد اقدام به برپایی نمایشگاهی کرده که بیشتر اجناس موجود در غرفه‌ها کالای ایرانی و تولید داخلی است.

صنعت لوازم خانگی یکی از مهم‌ترین صنایع داخلی کشور است که گستره وسیعی از بنگاه‌ها و کارخانه‌های داخلی را به شکل مستقیم و غیرمستقیم در بر می‌گیرد.

 بیستمین نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی، هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی صوتی و تصویری و هشتمین نمایشگاه تخصصی فرش ماشینی و موکت از تاریخ 24 تا 28 دی ماه سال جاری از ساعت 16 تا 22 در محل دائمی نمایشگاه بی المللی مشهد به صورت همزمان در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی مشهد در حالی گشایش یافت که با استقبال کم‌رنگی نسبت به دوره‌های دیگر روبه‌رو شد.

به دلیل بررسی «بیستمین نمایشگاه بین‌المللی لوازم خانگی»، «هشتمین نمایشگاه تخصصی فرش ماشینی» موکت و کفپوش» و «شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صوتی و تصویری» درصد و رضایتمندی بازدیدکنندگان، خریداران و غرفه داران به سراغ این افراد رفتیم تا بیستمین نمایشگاه لوازم خانگی و دو نمایشگاه دیگر را که همزمان در این نمایشگاه برگزار شده بود را از بررسی کنیم.

از وجود تولیدات ایرانی در نمایشگاه تا تبلیغات کم 

در ادامه به سراغ زهرا ربیعی که یکی از بازدیدکنندگان این نمایشگاه است، می‌رویم، او در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری فارس در مشهد می‌گوید: برای بازدید به نمایشگاه آمده‌ام، تنوع اجناس و وجود همه کالاها از برندهای معتبر بسیار برایم جالب بود، به نظر من برپایی نمایشگاه باید به تولید داخلی و تبلیغ انها کمک کند تا اینکه کالاهای خارجی را در معرض عموم قرار دهند.

این بازدیدکننده که کارشناس صنعت هم نیز است، ادامه داد: صنعت یخچال‌سازی کشور با قدمت بیش از ۵۰ سال از جمله صنایع مهم در صنعت تولید لوازم خانگی به شمار می‌رود و بیشتر یخچال‌های موجود در این نمایشگاه از تولیدات داخلی است.

وی افزود: ما در میان تولیدات داخلی یخچال‌هایی داریم که به عنوان کالای مصرفی با دوام می‌توان نام برد که در این نمایشگاه بیشتر محصولات ایرانی به نمایش گذاشته شده است.

پس از گشت و گذار چند ساعته با یکی از غرفه‌داران به گفت‌وگو پرداختیم، وی به خبرنگار فارس در خصوص وضعیت فروش و استقبال مردم گفت: مردم برای بازدید بیشتر آمده‌اند تا خرید، فقط قیمت می‌پرسند و رد می‌شوند و به نظر بنده گرانی اجناس و نبود ثبات در قیمت‌ها علت خرید نکردن بازدیدکنندگان است.

وی از کمرنگ بودن تبلیغات از برگزاری نمایشگاه در سطح شهر گلایه کرد و ادامه داد: فروش ما هم در نمایشگاه مشهد خیلی خوب نبود، در شهرهای دیگر مانند کرمانشاه فروش بیشتری داشتیم، البته اینکه گرانی کالاها و بالارفتن قیمت دلار در میزان فروش تاثیر دارد.

در ادامه با یکی دیگر از بازدیدکنندگان که برای خرید اقلام جهیزیه دختر جوانش پا به نمایشگاه گذاشته بود صحبت کردیم.

حلیمه سیدی گفت: اجناس گران شده و من که منصرف شدم، از خرید چراکه پولمان به تهیه همه جهیزیه نمی‌رسد و باید برخی از کالاها را خرید کنیم.

وی به برگزاری نمایشگاه در هوای سرد زمستان اعتراض کرد و افزود: به هوای ارزان‌تر بودن کالاها نسبت به بازار بیرون به نمایشگاه آمدیم، اما به گمانم اشتباه پنداشتیم!

یکی از ایراداتی که از دوره‌های گذشته به نمایشگاه لوازم خانگی، صوتی و تصویری و فرش مشهد گرفته می‌شد وجود غرفه‌های غیرمرتبط در این نمایشگاه بود، به‌طور مثال در یکی از سالن  نمایشگاه مشهد غرفه به نسبت بزرگی به تبلیغات و جذب مشتری یک شرکت بیمه به چشم می‌خورد که با چند میز، صندلی و دفتری کار خود را انجام می دادند.

گفتنی است؛ در این نمایشگاه 137 شرکت داخلی تولیدکننده و نمایندگی فروش کالاهای کشورهای ترکیه، ایتالیا، چین، آلمان، اسپانیا و فرانسه در قالب  783 غرفه محصولات خود را در معرض دید عموم قرار داده شد و فعالیت این شرکت‌ها در زمینه عرضه کالاهایی همچون یخچال و فریزر، لوازم صوتی و تصویری، اجاق گاز و فر، هود و سینک، لوازم و ظروف آشپزخانه، ظروف چینی، لوازم برقی کوچک، فرش ماشینی و موکت بود.

منبع : فارس

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.