مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی از ثبت ۲۱۸۰ مورد کودک‌آزاری در ۹ ماه گذشته سال جاری در این استان خبر داد.

ثبت ۲۱۸۰ مورد کودک‌آزاری در خراسان رضوی

حمیدرضا پوریوسف در گفت‌وگو با قدس گفت: علت مسائل اجتماعی حلقوی است نه خطی و اگر آسیب‌های اجتماعی را تحلیل کنیم هیچ گاه به یک علت واحد نخواهیم رسید و همواره دلایل متعددی در سطوح مختلف وجود دارد.

بی‌شک مسائل اقتصادی به عنوان یک عامل آشکارساز و ادامه دهنده در آسیب‌های اجتماعی از قبیل طلاق، خشونت‌های خانگی، خشونت‌های اجتماعی، ناپایداری زندگی خانوادگی و موضوعات مربوط به اعتیاد نقش دارد. پوریوسف در خصوص وضعیت پوشش اورژانس اجتماعی در استان نیز گفت: در سال گذشته تنها در ۹ شهر خراسان رضوی اورژانس اجتماعی داشته‌ایم که در حال حاضر اورژانس اجتماعی ما از ۹ شهر به ۲۰ شهر افزایش یافته است که در سال گذشته ۶۰ درصد جمعیت استان تحت پوشش اورژانس اجتماعی بوده‌اند که در حال حاضر ۸۰ درصد جمعیت استان می‌توانند از خدمات اورژانس اجتماعی استفاده کنند.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی تصریح کرد: در سال گذشته به ۱۸۰۰ مورد کودک‌آزاری در اورژانس اجتماعی رسیدگی شده است که در ۹ ماه امسال ۲۱۸۰ مورد کودک‌آزاری در اورژانس اجتماعی ثبت شده است که این آمار نشان از افزایش کودک‌آزاری نیست اما به نظر می‌رسد اطلاعات عمومی در خصوص کودک آزاری افزایش پیدا کرده و پوشش خدمات بهزیستی در استان بیشتر شده است که سبب دسترسی بیشتر مردم به خدمات را موجب شده که شاهد افزایش این آمار هستیم. و در ۹ ماه امسال ۱۰۸۷ مورد همسر آزاری گزارش شده است که اورژانس اجتماعی مداخله کرده است.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.