جبار سعیداوی گفت: اینکه یک زن حجاب داشته باشد و در کسوت خبرنگاری مقابل دوربین ظاهر شود، سیاستمداران آمریکایی را بسیار نگران می کند، چرا که این زن می تواند زنان آمریکایی را آگاه کرده و آنها را از قید مسائل جنسی و مادی برهاند.

ترس آمریکا از اسلام، حجاب و خبرنگار بودن "مرضیه هاشمی" است

جبار سعیداوی تحلیلگر مسائل بین الملل در گفتگو با خبرنگار گروه بین الملل قدس آنلاین در رابطه با اقدام پلیس آمریکا در بازداشت مرضیه هاشمی خبرنگار مسلمان و آمریکایی‌تبار شبکه پرس.تی.وی گفت: بازداشت یک خبرنگار زن مسلمان که برای ملاقات  با برادر بیمار خود به کشورش سفر کرده، آن هم توسط پلیس دولتی که ادعای دموکراسی و حقوق بشرش گوش دنیا را کرد کرده است، حاکی از آن است که این داعیه، فقط یک اهرم فشار و ابزار در دست آمریکایی ها و اروپایی ها برای فریب افکار عمومی و در واقع یک حرکت پوپولیستی کامل برای تسلط بر تمام انسان های این کره خاکی است.

جبار سعیداوی افزود: فراموش نکنیم که "هیتلر" در کتاب "نبرد من" می گوید: کلمه دموکراسی برای تسخیر توده ها است و اگر بر تمام جهان مسلط شوم، این کلمه را از تمام قاموس ها پاک خواهم کرد." بنابراین به یقین اگر روزی برسد که غربی ها بر تمام دنیا مسلط شوند دیگر سخنی از دموکراسی و حقوق بشر به میان نخواهند آورد؛ از این رو این اتفاق ناگوار که علیه یک خبرنگار زن رخ داده است، باید مایه عبرت و درسی برای تمام انسان ها به ویژه مردم شریف ایران باشد که ذات پلید آمریکا را بهتر از قبل بشناسند.

این کارشناس مسائل بین الملل ادامه داد: پلیس آمریکا، یک زن مظلوم و بی دفاع را  چون در مسیر واقعی آزادی بیان حرکت کرده است به بند کشیده اند؛ اما غافل از اینکه به قید و بند کشیدن فکر و عقیده امکان ندارد؛ می تواند جسم را در بند کرد ولی فکر و عقیده را هرگز.

وی در پاسخ به این سوال که کدام شاخصه مرضیه هاشمی حساسیت و ترس آمریکا را برانگیخته است، گفت: اینکه یک زن حجاب داشته باشد و در کسوت خبرنگاری مقابل دوربین ظاهر شود، سیاستمداران آمریکایی را بسیار نگران می کند؛ چرا که این زن می تواند زنان آمریکایی را آگاه کرده و آنها را از قید مسائل جنسی و مادی برهاند؛ بنابراین ترس آنها در درجه اول از اسلام، دوم حجاب و سوم خبرنگار بودن این خانم است.

جبار سعیداوی در ادامه به صحنه گردانان اینگونه اقدامات در آمریکا اشاره کرد و گفت: سازمان جاسوسی "سیا" و کاخ سفید، صحنه گردان این گونه اقدامات ضد حقوق بشری هستند؛ آنها افراد و موسساتی مانند موسسه بروکینگز دارند که در مورد جهان و رویکرد عقیدتی و فکری ملت ها تحقیق می کنند و می دانند جایگاهی که امروز اسلام در جوامع مختلف دارد، جایگاه ویژه ای است و بستر برای انتشار تفکر اسلامی فراهم شده است؛ بنابراین سیاست قلع و قمع را در پیش گرفته و با افرادی که رویکرد اسلامی دارند، مقابله می کنند.

این تحلیلگر مسائل بین الملل تاکید کرد: آمریکا تابع قوانین بین الملل نیست و آنها آزادی و دموکراسی را مطابق میل خود تفسیر می کنند و در این بین از رسانه های خود هم در راستای تحقق اهدفشان استفاده و اذهان مردم دنیا را مطابق تفسیر خود می پرورانند.

وی در پایان گفت: امروز که این اتفاق زشت در آمریکا رخ داده و یک بانوی مسلمان محجبه به خاطر باور و اعتقادش بازداشت شده، رسانه ها و فعالان حقوقی ما و دنیا باید با برجسته کردن آن، چهره کریه و ضد بشری آمریکا را بیش از پیش آشکار و برملا کنند.

گفتنی است چند روز پیش پلیس آمریکا خانم مرضیه هاشمی خبرنگار شبکه ایرانی "پرس تی وی" را که برای ملاقات با برادر بیمار خود به آمریکا سفر کرده بود، بدون تفهیم اتهام، در فرودگاه بازداشت کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.