یکی از زیباترین ورزشگاه های میزبان جام ملت های آسیا ۲۰۱۹ این روزها با زرق و برقی که از خود نشان داده همه توجهات را به خود جلب کرده است.

آل مکتوم؛ نگین درخشان در میزبانی جام ملت‌ها +عکس

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، اولین میزبانی امارات در جام ۱۹۹۶ آسیا توام بود با برگزاری بازی ها در چهار ورزشگاه که یکی از آنها آل مکتوم در شهر دبی بود. ۲۳ سال بعد از آن تجربه این بار اما آل مکتوم با شکل و شمایلی متفاوت در حال میزبانی از تیم های حاضر در مسابقات است.


هشت تیم فیلیپین، کره جنوبی، بحرین، تایلند، لبنان، عربستان، عراق و ایران از جمله تیم هایی هستند که در مرحله گروهی طعم بازی در این ورزشگاه زیبا را چشیدند. آل مکتوم این بار مدرنیته و با استانداردهای روز جهانی میزبان تماشاگران و تیم هایی بود که حسابی از زرق و برق این ورزشگاه زیبا سر شوق آمده بودند.


در فاز جدید این ورزشگاه قدیمی به یکی از جاذبه های توریستی و تفریحی جدید در شهر دبی تبدیل شده است به نحوی که وقتی هوا تاریک می شود نورپردازی زیبای سقف طراحی شده برای ورزشگاه جلوه خاصی به محدوده اطراف ورزشگاه در گران ترین منطقه شهر می بخشد. نمایی فیروزه ای رنگ که آل مکتوم را به همین لقب مزین کرده است آن هم در کنار برج های ویرانگری که در اطراف آن وجود دارد و ساکنان طبقات فوقانی این برج ها اشراف کاملی به این نگین فیروزه ای دارند.


روزنامه البیان امروز در اینفوگرافی کامل و زیبا از آل مکتوم به جزئیات و ظرفیت های کامل آن پرداخته است جایی که مشخص شد هزینه بازسازی و مدرنیته کردن ورزشگاه برای باشگاه النصر و فدراسیون امارات مبلغی بالغ بر ۲۰۰ میلیون درهم (بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان) هزینه در بر داشته است تا آنها به جذاب ترین میزبان جام ملت ها تبدیل شوند.


از دیگر خصوصیات بارزی که البیان در اینفوگرافی های خود از آل مکتوم به آن اشاره داشت این که ورزشگاه با ۲۶ دوربین تلویزیونی قادر به ارائه تصاویر با کیفیت برای بینندگان همچنین بهره بردن از سیستم کمک داور ویدئویی است. برای ساخت و تجهیز این ورزشگاه بیش از ۸۲۵۶ ساعت کار به صورت ۲۴ ساعته با حضور بیش از سه هزار نفر کارگر و مهندسین زبده ساختمانی انجام شده است.


جالب این که دیواره و سقف های زیبای اطراف ورزشگاه که نمایی همچون ورزشگاه آلیانس آرنا مونیخ به آل مکتوم بخشیده است بیش از ۷۴۹۰ مترمکعب مساحت که ۱۰۷ متر طول آن و ۷۰ متر عرض دارد و برای ساخت آن بیش از ۳۹۰ روز زمان صرف شده است.

منبع: ورزش۳

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.