رئیس اداره محیط زیست، سلامت و ایمنی شهرداری گفت: خودروهای شهری یکی از مهمترین منابع آلودگی شهرهاست. به همین دلیل و به مناسبت فرارسیدن هفته پاک طرحی را برای خودروهای شهری در نظر گرفته ایم تا بتوانیم به سهم خود از میزان آلودگی هوای شهر مشهد بکاهیم.

 نشانی مراکز شهرداری برای تنظیم موتور رایگان/ دیاگ رایگان خودروهای انژکتوری برای کاهش آلودگی هوا و مصرف سوخت

محمد پذیرا در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین گفت: قانونگذار اعلام کرده است که خودروهای صفر کیلومتر تا ۴ سال پس از تولید وسایر خودروها هرسال یکبار باید تحت معاینه فنی قرار بگیرند. اما گاهی اوقات پیش می آید در این فاصله خودروها نیاز به تعمیر مجدد پیدا کنند. بازدید های دوره ای جزئی از نیازهای خودروهای شهری است و بر همین اساس این طرح اجرا میشود تا با تنظیم موتور هم مصرف سوخت کاهش پیدا کند و هم میزان آلودگی هوا کمتر شود.

وی ادامه داد: با توجه به آمار موجود، تنظیم موتور می تواند ۱۰ تا ۱۲ درصد، مصرف سوخت را کاهش دهد. پیرو آن ، آلودگی هوا هم  کاهش پیدا می کند. این کار برای شهروندان هم صرفه اقتصادی دارد و هم باعث کاهش آلودگی  هوای شهر می شود.

این مقام مسوول در شهرداری مشهد افزود: شهروندان می توانند با مراجعه به  تعدادی از نمایندگی ها و تعمیرگاههای مجاز که مشخص شده اند،  از مزایای تست دیاگ و تنظیم موتور به صورت کاملا رایگان  بهره مند شوند.

وی یاد آورشد: این مراکز  با نصب بنر مشخص شده اند و در این طرح به صورت داطلبانه همکاری می کنند. ضمن اینکه در این طرح، نیازی به ثبت نام و نوبت گرفتن توسط شهروندان نیست.

رئیس اداره محیط زیست، سلامت و ایمنی شهرداریهمچنین گفت : این طرح ، به صورت همکاری های بین بخش هاست. در واقع توانسته ایم تعدادی از تعمیرگاههای مجاز و نمایندگی ها را مجاب کنیم که آنها نیز اقدامی برای کاهش آلودگی هوا انجام دهند. امیدوارم شهروندان هم با رعایت این موضوع به این مراکز مراجعه کنند. این مشارکت منفعتی است برای همه و امیدواریم با بهره گیری از بازخوردهای این طرح ، آنرا در سالهای بعد کامل تر و جامع تر اجرا کنیم.

محمد پذیرا گفت: طرح تنظیم موتور رایگان خودروها، عموما برای خودروهای انژکتوری است که قابلیت دیاگ دارند. ممکن است تعمیرکاران برای ماشین های کاربراتوری تخصص لازم را داشته باشند و بتواند موتور را تنظیم کنید و ایرادی در آن نیست، اما این طرح برای خودروهای انژکتوری ها به صورت کامل انجام خواهد شد.

گفتنی است که آدرس نمایندگی و تعمیرگاه های مجاز به شرح زیر، اعلام شده است:

۱-نمایندگی ایران خودرو نجفی واقع درکوشش ۳۳

۲-تعمیرگاه مجاز خودرو داودی واقع در سید رضی ۴۶

۳-تعمیرگاه روضه خوان واقع در بلوار امامت بین امامت ۳۳ و ۳۵

۴-تعمیرگاه رضاییان واقع در بلوار میثاق نبش الهیه ۲۶

۵-تعمیرگاه مشهدی واقع در خیابان امام رضا ۳۳ و ۳۵

۶-تعمیرگاه اکبری واقع در نبش چمن ۲۷

۷-تعمیرگاه اکبری واقع در بلوار تلوزیون جنب آپارتمان های آستانه پلاک ۱۶

۸-تعمیرگاه صادق زاده واقع در نبش ثامن ۴۴

۹-تعمیرگاه یزدان دوست واقع دربلوار شیرودی ۱۷

۱۰-تعمیرگاه رضا پور واقع در دکتر بهشتی ۱۴

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.