رئیس اداره راهداری خراسان رضوی گفت: نرخ مصوب اتوبوس‌های درمسیر مشهد به گلبهار ۲۸۰۰ تومان است ولی شرکت‌های حمل و نقل موظف شده‌اند که با همان نرخ ۱۵۰۰تومان خدمت رسانی کنند.

 امضای دولتی پای افزایش سه برابری کرایه اتوبوسهای گلبهار/کنار گذاشتن اتوبوسهای ۱۰۰۰تومانی به بهانه فرسودگی

قدس آنلاین- تکتم بهاردوست:افزایش دوبرابری کرایه اتوبوسهای مسیر شهر جدید گلبهار تا مشهد بااعتراض اهالی ساکن دراین شهرجدید مواجه شد ، اهالی این شهرجدید که بیشتر انها برای کار باید به مشهد مراجعه کنند ، افزایش دوبرابری کرایه را غیر قابل قبول دانستند. این درحالی است که شهرداری گلبهار همین خدمت را با کرایه هزارتومانی انجام میدهد ولی سازمان راهداری خراسان رضوی مانع ادامه خدمات دهی این اتوبوسها شده است.

  بنا بر این گزارش سال ۱۳۶۹ با هدف جلوگیری ازحاشیه‌نشینی درمشهد ، در۳۵ کیلومتری محور مشهد به چناران شهر گلبهار پایه گذاری شد . شهری که اکنون با گذشت حدود ۳ دهه مردم آن همچنان با مشکل تردد به شهر مشهد مواجه هستند. این درحالی است که بیشتر ساکنان شهر گلبهار در مشهد مشغول به کار هستند .

 خانم ابراهیمی یکی از شهروندان گلبهاری است که درمشهد شاغل است وی ضمن ابراز تاسف از افزایش سه برابری کرایه اتوبوس  گفت: برخی به خاطر گرانی اجاره بهای مسکن درشهر مشهد مجبور به زندگی در این شهر شده‌اند و بیشتر این گروه  مجبور به رفت و آمد روزانه هستند و اگر این افزایش قیمت اعمال شود مشکلات جدی برای ساکنان ایجاد می‌کند.

مهدی جانعلی زاده رئیس شورای شهر گلبهار در گفت‌وگو با قدس آنلاین ، در توضیح تغییر ناوگان حمل و نقل  و گرانی بلیت اتوبوس‌ گفت: درگذشته به علت ضعف خدمات دهی شرکت اتوبوسرانی تحت نظارت شهرداری که در مسیررفت و آمد به مشهد گلبهار یا بالعکس دچار نقص فنی میشدند ، نارضایتی‌هایی درپی داشت که در فضای مجازی هم عده‌ای آن را سهوا یا عمدا بزرگنمایی کردند ؛ تا جایی که  این قضیه درشورای ترافیک وتامین شهرستان مطرح شد.
 وی افزود:  با شروع کار شورای دوم شهر گلبهار در نیمه دوم سال۹۶، اداره کل راهداری استان با دستاویز قراردادن توافقات  مابین فرمانداری وشهرداری برای احداث پارکینگی در گلبهار عنوان کرد که شرکتهای مسافربری بین شهری برای ورود به عرصه حمل ونقل مسافران این شهر امادگی دارند اما این مساله با مخالفت شورای شهر مواجه شد .
رییس شورای شهر گلبهار تاکید کرد : با این حال شورا و شهرداری بر ادامه ارائه خدمات حمل ونقل برون شهری توسط شهرداری برای  حمایت از عامه مردم اصرار کردند و  مساله دوباره به شورای ترافیک استان کشیده شد که با توجه به مخالفت استانداری،فرمانداری،اداره کل راهداری و پلیس راه (اعضای شورای ترافیک استان)با تردد اتوبوسهای شهرداری درمسیر گلبهار- مشهد به دلیل فرسودگی ناوگان ،مقرر شد که ناوگان حمل ونقل جاده‌ای تحت نظارت راهداری (باهزینه هرمسافر۲۸۰۰تومان) در کنار تعداد ۱۵دستگاه از اتوبوسهای شهرداری کارجابجایی مسافرین را انجام دهند که البته شورا باز هم مخالفتش را مبنی بر ورود ناوگان بین شهری اعلام کرد.
جانعلی زاده ادامه داد: البته پس از اصرار فراوان شهرداری، شورای ترافیک شهرستان و استان مجوز تردد برای  ۱۵دستگاه اتوبوس تحت نظارت شهرداری را فقط تا پایان فروردین سال۹۸ تمدید کرده است. بااین وجود در مهرماه سال جاری شهرداری شرکت طرف قراردادش را تغییر داد و اتوبوسهای بهتری به ناوگان شهرداری تزریق شد چرا که مردم رغبت بیشتری به استفاده از اتوبوسهای تحت نظارت شهرداری با همان نرخ ۱۰۰۰تومان داشتند.این درحالی است که با ورود ناوگان جاده ای(اتوبوسهای ۲۸۰۰تومانی) در دی ماه ۹۶ که ساختار اداری،زمانی و فرهنگی متفاوتی نسبت به اتوبوسهای شهرداری داشتند و همچنین به علت بالا بودن نرخ کرایه ، مورد استقبال مردم قرار نگرفتند ، با این حال مجدد از ابتدای سال ۹۷این ناوگان وارد عرصه حمل مسافر شده و با نرخ۱۵۰۰تومان مشغول سرویس دهی به بخشی از شهروندان شدند .

در همین رابطه و در پاسخ به دلالیل افزایش سه برابری کرایه  اتوبوس‌های بین شهری مسیر مشهد - گلبهار،  مهندس ابراهیم نصری  مدیرکل حمل ونقل جاده ای خراسان رضوی به خبرنگار قدس آنلاین گفت : نرخ مصوب اتوبوس‌های بین شهری بریا مسیر مشهد - گلبهار همان ۲۸۰۰تومان است ولی شرکت‌های حمل و نقل موظف شده‌اند که به مسافران این مسیر با همان نرخ ۱۵۰۰تومان خدمت رسانی کنند. در غیر این صورت ما تمایلی برای همکاری با این شرکت‌ها نداریم.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.