رسانه‌های عربی از تحرکات مشکوک رژیم سعودی در استان المهره یمن که تحت اشغال آن است، خبر دادند.

تحرکات مشکوک عربستان در استان المهره یمن

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، شبکه  الجزیره گزارش داد عربستان سعودی، نیروهای از ملیت‌های غیریمنی به استان المهره یمن آورده است و از سوی دیگر مانع پیوستن شهروندان المهره به نیروهای نظامی و امنیتی شده است.

این رسانه آورده است سعودی‌ها، سلاح سبک، متوسط و سنگین به المهره برده و در میان گروه‌های مشکوک توزیع کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، حکومت سعودی، گروه‌های  تندرو را وارد بخش قشن در استان  المهره یمن کرده و سلاح و پول در اختیارشان قرار داده است.

این رسانه افزود نیروهای سعودی، فرودگاه الغیضه و بندر نشطون در استان المهره را به پادگان‌های نظامی خود تبدیل کرده‌اند.

استان المهره یمن از چند ماه قبل صحنه تظاهرات علیه حضور نظامیان سعودی است که در بسیاری از گذرگاه‌های زمینی و دریایی در این استان مستقر شده‌اند.

در جولای سال گذشته نمایندگان معترضان توافقی با فرماندهان ائتلاف متجاوز سعودی درباره اجرای خواسته‌های معترضان امضاء کردند اما منابع محلی گفتند که نیروهای سعودی از عمل به این توافق سر باز زدند.‎

مردم استان المهره اخیرا با نیروهای ائتلاف متجاوز مقابله کرده و به نظامیان سعودی اجازه نداده بودند پایگاه نظامی در المسیله احداث کنند. منابع محلی گفتند مردم این شهر اقدام به برپایی چادر کردند و صحرا را منزل خود قرار دادند و تصمیم گرفتند تا زمانی که نظامیان سعودی از استانشان بیرون نروند، در آنجا بمانند.

سعودی‌ها اخیرا به  جذب نیرو از استان‌هایی که به اشغالشان درآمده، و انتقال آنها به استان المهره که امن‌ترین استان یمن به شمار می‌رود روی آورده‌اند که نشان می‌دهد آنها تلاش می‌کنند از این طریق امنیت و ثبات این  استان را که با حضور نظامی سعودی به مخالفت پرداخته برهم بزنند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.