قزوین_ ابولفضل محمدزاده گفت: این بیمارستان به صورت رسمی فردا تعطیل می شود که علت تعطیلی آن، مطالبات و عدم تامین نیروهای تحصصی پزشکان است.

بیمارستان "رحیمیان" فردا رسما تعطیل می‌شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، چندی پیش و در مرداد ماه سالجاری، خبری مبنی بر تعطیلی بیمارستان رحیمیان شهرستان البرز و آن هم یک بیمارستان خیریه در رسانه های محلی و استانی منتشر و شنیده شد که عدم پرداخت مطالبات از سوی مراکز بیمه ای علت این تعطیلی اعلام شده بود.

در این خبر که عنوان شده بود «براساس اخبار واصله متولیان بیمارستان رحیمیان الوند بنا دارند از ابتدای مردادماه از پذیرش بیمار خودداری کنند، در همان ایام با پیگیری فرمانداری شهرستان البرز و استانداری قزوین و پرداخت بخشی از معوقات توسط مراکز بیمه‌ای، از تعطیلی بیمارستان جلوگیری به عمل آمد، اما با وجود پرداخت بخشی از مطالبات این بیمارستان، مشکلات تنها بیمارستان این شهرستان حل نشد و امروز خبری مبنی بر تعطیلی بیمارستان رحیمیان منتشر شد»، خبرنگار قدس آنلاین پیش از این مصاحبه ای اختصاصی را با ارداقیان مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قزوین ترتیب داده بود که صحبت هایی را در خصوص علت تعطیلی بیمارستان عنوان کرده شده بود.

محمدحسن ارداقیان مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قزوین در این گفتگو با اشاره به عدم تمدید قرارداد دانشگاه علوم پزشکی قزوین با بیمارستان خیریه رحیمیان الوند عنوان کرده بود: عدم تمدید این قرارداد خدمت دو علت داشته است که بیمارستان براساس مجور و اساسنامه، یک بیمارستان خیریه بوده و از سال گذشته وزارت بهداشت تعرفه‌های بیمارستان ها را ابلاغ کرده است و طبیعتا این بیمارستان باید با تعرفه خیریه نسبت به پذیرش بیماران اقدام کند.

به گفته وی، دانشگاه علوم پزشکی قزوین به عنوان یک دستگاه دولتی موظف است تا قراردها را براساس مقررات و ضوابط با بیمارستان ها و با تعرفه مصوب آن منعقد کند اما نظر مسئولان بیمارستان رحیمیان براین اساس بود که قرارداد با تعرفه بخش خصوصی منعقد شود که البته این امر به لحاظ قانونی امکان پذیر نبوده و ما نمی توانستیم با تعرفه بخش خصوصی با بیمارستان خیریه، قرارداد منعقد کنیم.

ارداقیان بیان کرده بود: باتوجه به اینکه طی چند سال گذشته درآمد اختصاصی دانشگاه به دلیل تاخیر پرداخت مطالبات بیمارستانها توسط سازمانهای بیمه گر  محقق نشده یا به موقع به دستمان نرسیده است و در بخش تامین اعتبار اداره بیمارستانهای دانشگاه نیز مشکلاتی پیش آمد، بودجه لازم برای تامین هزینه‌های قرارداد وجود نداشت و  این مشکلات در کنار عدم تامین بودجه از سوی سازمان برنامه و بودجه موجب شد تا نتوانیم قراردادهای خود با بیمارستان رحیمیان شهرالوند را تمدید کنیم.

بعد از انتشار این مطالب و گفت وگوهای بسیار درباره تعطیلی یا عدم تعطیلی بیمارستان شهرستان البرز، طی امروز و بار دیگر خبری درباره این بیمارستان مبنی بر تعطیلی شنیده شد که خبرنگار قدس آنلاین برای بررسی صحت این موضوع گفت وگویی را با ابوالفضل محمدزاده مدیرعامل بیمارستان رحیمیان شهرستان البرز ترتیب داد.

محمدزاده مدیرعامل بیمارستان شهرستان البرز در گفت وگو با خبرنگار قدس آنلاین تعطیلی بیمارستان رحیمیان را تایید کرده و اظهار داشت: این بیمارستان به صورت رسمی فردا تعطیل می شود که علت تعطیلی آن، مطالبات و عدم تامین نیروهای تحصصی پزشکان است.

وی عنوان کرد: تا زمانی که این مشکلات حل و بررسی نشود خدماتی در بیمارستان ارائه نمی شود.

بنا به این گزارش، حال باید دید مسئولان و متولیان امر برای رسیدگی به بیمارستانی که قدمت چندین ساله در شهرکارگرنشینی همچون الوند دارد و مردم نیازمند دریافت خدمات در بخش سلامت بیشتر از هرچیزی هستند، چه تدابیری اندیشیده خواهد شد؟

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.