یک عضو مجلس نمایندگان لیبی در شهر «طبرق» واقع در شرق این کشور بشدت از عملکرد «غسان سلامه» فرستاده سازمان ملل در لیبی انتقاد کرد.

انتقاد نماینده پارلمان لیبی از فرستاده سازمان ملل

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، «صالح أفحیمه» نماینده پارلمان لیبی گفت که سخنرانی اخیر غسان سلامه فرستاده سازمان ملل در شورای امنیت درباره وضعیت لیبی تنها ارائه گزارشی درباره تحقق برخی اهداف ناچیز بود که سلامه از آن به عنوان دستآورد یاد کرد.

افحیمه در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک افزود که گزارش سلامه تنها به ارائه راه‌حل‌های تلفیقی اختصاص داشت که هرگز اصل و اساس محکمی برای ساختن دولت در لیبی نیست همچنانکه لجاجت هیأت سازمان ملل و بی‌اعتنایی آن به راه‌حل ممکن (برای حل بحران لیبی) تنها به بدتر شدن اوضاع منجر می‌شود.

افحیمه با اشاره به اینکه هیچ کس نقش راه حقیقی برای حل ریشه‌ای بحران لیبی ندارد، تصریح کرد که هیأت سازمان ملل بر اساس دستورات ضد و نقیض طرف‌های بین‌المللی عمل می‌کند که این امر سردرگمی غسان سلامه را که یک شخصیت دارای تجربه سیاسی است، نشان می‌دهد و بیانگر آن است که وی نیز از سیاست یک بام و دو هوا استفاده می‌کند و از اختیارات هیأت سازمان ملل برای تحمیل دیدگاه‌های یک طرف سیاسی بهره می‌برد.

وی اشاره کرد که نقشه راه پیشنهادی هیأت سازمان ملل برای دستیابی به ثبات لیبی از مسیر خود خارج شده و به طرحی مبدل گشته که تنها هدف آن برگزاری انتخابات است خواه ثبات مورد نظر محقق شود یا نه.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.