امیر خجسته گفت: شرکت‌های خودرویی متعهد به تحویل ۲۷۰ هزار خودرو با قیمت قبل هستند.

تعهد شرکت‌های خودرویی به تحویل ۲۷۰ هزار خودرو با قیمت قبل

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، امیر خجسته، نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی،   امروز (یکشنبه ۳۰ دی) در نطق میان دستور در صحن علنی مجلس با بیان اینکه دشمن معیشت مردم را هدف گرفته است، گفت: دشمن تمامی تیرهای خود را شلیک کرده و امروز با تمام قدرت در رابطه با معیشت مردم کار می‌کند.

وی با بیان اینکه از دولت انتظار داشتیم در بودجه ۹۸ معیشت مردم را شفاف ببیند، افزود: معیشت مردم در بودجه دیده نشده و امروز مجلس در معرض یک آزمایش بزرگ در رابطه با معیشت مردم است. انتظار می‌رود درست تصمیم‌گیری و معیشت مردم را به نحو مطلوب مدیریت کنیم.

نماینده مردم همدان در مجلس با انتقاد از اینکه فرار مالیاتی از درآمد مالیات و همچنین فرار از پرداخت عوارض گمرکی از میزان اخذ شده بیشتر است، ادامه داد: اگر شفاف‌سازی کنیم به طور قطع منابع مالی خوبی از طریق شرکت ملی نفت، شرکت پخش فرآورده‌های نفتی، شرکت گاز و پتروشیمی داریم.

خجسته با تاکید بر اینکه دوای درد بودجه سال ۹۸ عدالت و شفاف‌سازی است، تصریح کرد: انتظار می‌رود همانطور که مبلغ هدفمندی یارانه‌ها ۳۱ هزار میلیارد تومان بود و با پیگیری‌ها ۳۶ هزار میلیارد تومان شد، امروزه با شفاف‌سازی در این بخش ۱۴۲ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده که ۷ هزار میلیارد تومان آن مختص محرومان است؛ لذا انتظار می‌رود از طریق شفاف‌سازی و منابعی که مجلس می‌تواند اختصاص دهد، معیشت مردم را حل کرد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه برای اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان دولت ۷ هزار میلیارد تومان در بودجه و مجلس ۲ هزار میلیاردتومان در نظر گرفته است، تاکید کرد: اگر ۵ میلیارد تومان دیگر پیش‌بینی کنیم بحث رتبه‌بندی در بودجه ۹۸ حل خواهد شد و این را باید عملیاتی کنیم.

خجسته با تاکید بر ضرورت توجه جدی به حوزه فرهنگ و فرهنگیان، اضافه کرد: به همسان سازی حقوق بازنشستگان باید توجه شود و همچنین حمایت از اقشار آسیب‌پذیر جامعه تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و حاشیه نشینان و روستاییان باید در دستورکار قرار گیرد و منابع حمایتی را پیش بینی کنیم.

نماینده مردم همدان در مجلس در بخش دیگری از نطق خود با بیان اینکه سایپا و ایران خودرو متعهد به تحویل ۲۷۰ هزار خودرو با قیمت قبل هستند، اظهار داشت: متاسفانه خودروسازان قیمت‌ها را سه نرخی کردند و جوابگوی مردم نیستند. به کمیسیون اصل ۹۰ تاکنون هیچ جوابی ندادند. آقای وزیر شما از جنس مردم هستید این مسئله را باید حل کنید و خودرو باید با همان قیمت قبل به مردم تحویل داده شود.

خجسته با انتقاد از قاچاق بی‌رویه طیور و دام خطاب به وزیر جهاد کشاورزی گفت: نیازهای اولیه مردم قاچاق می‌شود؛ این چه نوع مدیریت و کشورداری است؛ چرا باید نیاز اولیه مردم به خارج از کشور برود و ما سکوت کنیم؟ این دیگر کار آمریکا نیست و خودمان درگیر هستیم باید این موضوع را مدیریت کرد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه وزیر جهاد کشاورزی در بحث دامداری سنتی وام‌ها را ارائه کند و جلوی پرداخت آنها را نگیرد، تصریح کرد: این وام‌ها باید به استان‌هایی که نیاز دارند پرداخت شود.

خجسته در پایان نطق خود اظهار داشت: از رئیس مجلس به صورت کتبی خواستم جلسه محرمانه‌ای را داشته باشیم و به عنوان رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی، مباحث مربوط به گمرک و فسادهای موجود را پپیگیری کنم.

منبع: تسنیم

انتهای‌پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.