وزیر ورزش و جوانان گفت: از ابتدای سال امسال ۸۸۰ هزار نفر از تسهیلات وام ازدواج بهره‌مند شدند.

سلطانی‌فر: ۸۸۰ هزار نفر از تسهیلات وام ازدواج در سال جاری بهرمند شدند

به گزارش گر.ه اجتماعی قدس آنلاین، مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان روز یکشنبه در نشست هفتاد و دومین جلسه ستاد ملی ساماندهی امور جوانان که در این وزارتخانه برگزار شد، اظهار کرد: ۱۵۸ هزار نفر در نوبت دریافت وام ازدواج هستند و با توجه به آمار ارائه شده بیش از یک میلیون نفر تا پایان امسال از تسهیلات ازدواج آسان بهره‌مند خواهند شد.

وی افزود: ازدواج سفید یکی از ناهنجاری‌های اجتماعی است و سوغات فرنگ است و همه دستگاه‌های اجرایی و عملیاتی باید به طور جدی نسبت به این آسیب اجتماعی ورود کنند.

سلطانی فر گفت: برای ساماندهی این امر و جلوگیری از انحرافات بعدی و بی بند و باری‌هایی که در بلندمدت پیامد آن خواهد بود باید جامعه را به نحو مطلوب آگاه کرد.

وزیر ورزش و جوانان ازدواج آسان را ارزشمند عنوان کرد و افزود: به لحاظ اجرایی و سخت افزاری باید همه در صحنه حاضر شوند و از جوانان و خانواده‌های آنان می‌خواهیم نسبت به ترویج ازدواج آسان، دستگاه‌های اجرایی را کمک کنند.

سلطانی فر ترویج آگاهانه، آموزش و مشاوره ازدواج در زمینه تحکیم خانواده همچنین پای بندی به عقاید مذهبی را به عنوان جلوگیری از آسیب‌های ازدواج سفید، خواسته تمام دستگاه‌های فرهنگی- اجتماعی عنوان کرد.

وی یادآور شد: در این زمینه طی دو سال گذشته اقدامات خوبی صورت گرفته است و تلاش خواهیم کرد با هویت بخشی به سازمان‌های جوانان و مردم نهاد در راستای کاهش آسیب‌های قشر جوان همچنین استفاده از توانمندی و خلاقیت‌های آنان در تمامی عرصه‌ها بهره لازم و کافی را ببریم.

وزیر ورزش و جوانان اضافه کرد: در این زمینه اولین انتخابات برای ساماندهی امور جوانان در کشور به وقوع می‌پیوندد و در شهر کرمان اولین انتخابات سازمان‌های مردم نهاد و جوانان برای انتخاب اعضا برگزار خواهد شد.

سلطانی فر خاطرنشان کرد: در راستای تشویق و تجلیل از قشر جوان جامعه در استانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی از وجود جوانان با انگیزه، نخبه و فرهیخته برای سکانداری امور اجرایی بهره می‌گیریم و رئیس جمهوری و استانداران نیز بر این مساله تاکید فراوان دارند.

در این نشست، نمایندگان دادگستری، کمیته امداد امام خمینی (ره)، صدا و سیما، وزارت علوم و نماینده سازمان جوانان سخنانی در خصوص نحوه و تشکیل کارگروه‌هایی با حضور جوانان ایراد کردند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.