۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۱
کد خبر: 640704

مخالفان نخست‌وزیر انگلیس به او گفته‌اند اگر به دنبال مذاکرات جدی است باید فکر خروج از اتحادیه اروپا بدون توافق را از سر خود بیرون کند.

گرفتاری "ترزا می" در باتلاق برکسیت

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، پس از اینکه مجلس عوام انگلیس توافق ترزا می، نخست‌وزیر این کشور با اتحادیه اروپا را رد کرد، وی برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا کارهای مختلفی را باید انجام دهد.

مخالفان نخست‌وزیر انگلیس به او گفته‌اند اگر به دنبال مذاکرات جدی است باید فکر خروج از اتحادیه اروپا بدون توافق را از سر خود بیرون کند.

ترزا می روز یکشنبه سی‌ام دی ماه با وزرای کابینه دولت در خصوص مذاکرات با احزاب رقیب صحبت کرد و آنها را از نظرات احزاب مخالف مطلع ساخت. می سپس روز دوشنبه یکم بهمن برای مذاکرات بیشتر به پارلمان می‌رود.

نیک اِردلی، خبرنگار سیاسی در امور برکسیت گفت اینکه آینده‌ باید چه شکلی باشد انگلیس را دچار دودستگی کرده است. برخی می گویند باید اتحادیه اروپا را هر چه زودتر ترک کنیم ولی در مقابل برخی دیگر می گویند برکسیت اصلاً نباید اتفاق می افتاد، حتی در مراحل ابتدایی.

اردلی افزود، برخی نمایندگان پارلمان خیلی از شرایط ناراضی هستند و بر این اعتقادند که دولت به هیچ وجه به دنبال سازش نیست.

در همین راستا و در خصوص مذاکرات نخست‌وزیر انگلیس با پارلمان این کشور، لیام فاکس، عضو پارلمان انگلیس گفت: «پارلمان نمی تواند برکسیت را بدزدد، زیرا پارلمان به مردم این کشور گفته است ما با هم قرارداد بسته‌ایم، شما تصمیم می گیرید و ما به آن احترام می‌گذاریم.»

خبرنگار سیاسی بی بی سی افزود، پیش‌بینی اینکه چه اتفاقی رخ خواهد داد بسیار سخت است و مذاکرات پیچیده‌ای انجام خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.