برای نخستین بار در کشور طرح بانوی سبز در قالب یک تفاهم نامه اجرایی بین مدیران کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی و حفاظت محیط زیست استان به امضا رسید و وارد مرحله اجرایی شد.

آغازطرح بانوی سبز در خراسان رضوی
به گزارش قدس آنلاین، فرشته سلجوقی مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی گفت: استفاده از انرژی و ظرفیت بی بدیل استان در تمامی گروه‌ها و طبقات اجتماعی، برای حفاظت از زمین ضروری است.

وی ادامه داد: برای هر گونه تحول در نظام آموزشی، اصلاح الگوی مصرف، ترویج رفتار صحیح اجتماعی و برخورد با طبیعت و زیستمندان، نیازمند اصلاح الگوی فکری زنان هستیم و مشارکت خواهی و فراخوان این قشر به حفظ محیط زیست نشان دهنده این است که جامعه به پتانسیل وجودی زنان آگاه شده است.

مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی ضمن ابراز خرسندی از شکل گیری این پویش زیست محیطی درقالب "طرح بانوی سبز" ضمن اعلام آمادگی برای هرگونه همکاری دراین خصوص و ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست در جامعه زنان، ابراز امیدواری کرد که این پویش به صورت یک حرکت دائمی دربین بانوان و پس ازآن در خانواده و دیگر اقشار متأثر از حضور زنان مبدل شود.

تورج همتی مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی نیز گفت: هدف از پیاده سازی طرح"بانوی سبز" که برای نخستین بار پس از ماه‌ها مطالعه و بررسی همه جانبه به مرحله اجرایی رسیده است، ظرفیت سازی و بهره مندی از جایگاه و منزلت اجتماعی و اقتصادی بانوان در جامعه برای پیشبرد اهداف محیط زیستی و افزایش نرخ جلب مشارکت بوده است.

تورج همتی ضمن اشاره به اینکه، با پیاده سازی این طرح علاوه بر ارتقاء سطح مهارت و آگاهی بانوان، درصدد هدایت زمینه فعالیت سازمان‌های مردم نهاد حوزه زنان به سمت حفظ محیط زیست و تقویت نقش زنان در حمایت از زمین هستیم، ادامه داد: با توجه به نقش کلیدی و موثر زنان در خانواده و اجتماع، آموزش و جلب مشارکت سازنده بانوان در زمینه طرح مباحث و مسائل محیط زیستی، عامل بسیار تاثیر گذاری در اشاعه فرهنگ حفاظت و پاسداشت محیط زیست و شکل گیری سرمایه اجتماعی مرتبط در حرکت به سوی توسعه پایدار خواهد بود.

وی افزود: در همین راستا، به منظور راهبری نظام‌مند موضوع، مشاور علمی و هماهنگ کننده‌ای برای پیشبرد طرح تعیین شد تا ضمن اشاعه و گسترش فضای طرح مسائل محیط زیستی استان و شبکه سازی از حضور موثر بانوان در حوزه حفاظت محیط زیست استفاده کرده و بدین طریق با دخالت مستقیم نیمی از جمعیت فعال جامعه، پلی ارتباطی با سایر گروه‌های اجتماعی شکل گیرد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: طبق این تفاهم نامه برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه بانوان درسطوح مختلف دستگاه‌های اجرایی، سمن ها، فعالان محیط زیست و رسانه و نیز نیاز سنجی آموزشی درحوزه بانوان و ارائه آموزش‌ها منطبق با نتایج احصاء شده و بهره مندی از ظرفیت شوراهای شهر و روستا به منظور بستر سازی مناسب جهت مشارکت موثر بانوان بویژه در روستاها و توسعه همکاری‌های بین بخشی درحوزه مهارتی آموزشی مورد انتظار است.
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.