دیروز مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی به همراه معاونانش دور یک میز با خبرنگاران نشستند تا در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب از آنچه که در حوزه کاریشان می‌گذرد بگویند.

اولتیماتوم به ۲۹ واحد آلاینده چرمشهر

همانگونه که پیش‌بینی می‌شد ارائه آمار و ارقام از آنچه که در طول سالیان پیش بر بخش بزرگی از صنعت استان گذشته در رأس صحبت‌های مسئولان قرار گرفت که البته همه چیز حاکی از رشد چندین برابری داشت. شاید دلیلش این باشد که شاکله شهرک‌های صنعتی در سال‌های ابتدایی انقلاب شکل گرفته و هر چه صنعت در این بخش دارد در طول حدود ۴۰ سال گذشته اتفاق افتاده است.

با این تفاسیر آنچه در برخورد ابتدایی با مهندس مسعود مهدیزاده مقدم، مدیرعامل شرکت شهرک‌های استان به نظر می‌رسد بحث ساماندهی تصفیه‌خانه شهرک‌ها بویژه تصفیه‌خانه شهرک چرمشهر است. موضوعی که در طول ماه‌های اخیر چندین و چند بار به آن پرداخته‌ایم و خیلی از مسئولان اجرایی و قضایی استان نیز به این بحث ورود پیدا کرده‌اند.

 شهریور ۹۸؛ موعد بهره‌برداری از تصفیه‌خانه چرمشهر

مهدیزاده مقدم در خصوص وضعیت تصفیه‌خانه شهرک صنعتی چرمشهر گفت: در سال ۸۳ تصفیه‌خانه‌ای با ظرفیت ۱۰۰۰ مترمکعب برای این شهرک افتتاح شد که پس از مدتی زودتر از آنچه تصور می‌رفت به دلیل رعایت نکردن اصول از سوی برخی از واحدهای تولیدی عمر مفید این تصفیه‌خانه به پایان رسید.   برای همین با هدف ارتقا و توسعه ظرفیت تصفیه‌خانه، ساخت تصفیه‌خانه جدید این شهرک شروع شده است و پیش‌بینی می‌شود در شهریور سال آینده به بهره‌برداری برسد. این طرح با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی، ۲۰ درصد تجهیزات آن فراهم شده که مقداری از آن در گمرک و برخی دیگر نیازمند اصلاحات است.

 اخطار به ۲۹ واحد آلاینده چرمشهر

رئیس هیئت مدیره شرکت شهرک ‌ها در پاسخ به این پرسش که روند شناسایی واحدهای آلاینده شهرک چرمشهر به کجا رسید اظهار داشت: همه واحدهای شهرک در این خصوص پایش شده‌اند که چهار واحد از آن‌ها در مورد رعایت اصول بهداشتی از جمله راه‌اندازی مراحل پیش‌تصفیه و جداسازی‌هایی که باید انجام شود اقدام کرده‌اند یا در حال انجام هستند اما برای ۲۹ واحد آلاینده در مرحله اول اخطار صادر شده است که دوباره در دو مرحله دیگر هم پایش انجام خواهد شد و به واحدهایی که متخلف باشند اخطار داده می‌شود و تمام مراحل به دادستانی گزارش می‌شود در نهایت اگر واحدی تمکین نکند دستگاه قضایی مستقیم ورود خواهد کرد که امیدواریم این واحدها موارد را حل کرده و به تعطیلی آن‌ها نینجامد.

 فعالیت تخصصی ۷ شهرک صنعتی در خراسان رضوی

وی با بیان اینکه در بحث فنی و شهرک‌های صنفی ورود پیدا کرده‌ایم، گفت: هم‌اکنون هفت شهرک خراسان رضوی به ‌صورت تخصصی در یک صنف خاص فعالیت می‌کنند و یک نمونه موفق آن در کلات بوده، برای شهرک‌های غیردولتی هم خدمات ویژه با نظارت شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی لحاظ شده است.

مهدیزاده‌ مقدم در خصوص طرح‌هایی که در چهلمین فجر انقلاب در سطح استان به بهره‌برداری می‌رسد، ادامه داد: در ایام‌الله دهه مبارک فجر ۷ پروژه صنعتی با اعتباری افزون بر ۳۰ میلیارد ریال و ۱۶ طرح صنعتی با اعتباری افزون بر ۱۰۰ میلیارد ریال در مشهد، فریمان، نیشابور، سبزوار، داورزن، بجستان، بردسکن، تربت حیدریه، تربت جام و قوچان با حضور مدیران کشوری و استانی به بهره‌برداری می‌رسد، با افتتاح این طرح‌ها ۵۸۱ اشتغال جدید در استان ایجاد می‌شود.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.