باشگاه برایتون پس از گلزنی علیرضا جهانبخش با ریتوئیت کردن توئیت AFC نشان داد، گلزنی و درخشش این بازیکن که مدت زیادی مصدوم بوده، برایشان چقدر اهمیت دارد.

علیرضا؛ سریع‌تر و قوی‌تر از منتقدین

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، جهانبخش در دیدارهای تیم ملی همیشه به اینکه نمایش همراستا با آنچه در بازی های باشگاهی انجام نمی دهد، متهم شده و خیلی ها منتظر درخشش او در بازی های جام جهانی بودند که البته به دلیل شیوه تدافعی بازی تیم ممکن نشد.


برای مرور آخرین گل جهانبخش در یک بازی رسمی و مهم باید به اولین بازی تیم ملی در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ بازگردیم؛ جایی که این بازیکن با یک حرکت تکنیکی زیبا توپ را روی پای راستش آورد و با ضربه ای تماشایی گل دوم بازی را مقابل قطر ثبت کرد.


با این وجود همه دنبال یک تاثیرگذاری ویژه و یک بازی ویژه برای جهانبخش با پیراهن تیم ملی بودند؛ دیداری که بتوانند از جهانبخش به عنوان مهره کلیدی کسب پیروزی یاد کنند.


دیدار برابر عمان که آغاز شد، شکل بازی به هیچ وجه مطابق با انتظارات علاقمندان به فوتبال در ایران نبود و با توجه به اینکه بیرانوند یک بار هم بازیکنان را به بازی بازگردانده بود، تا دقیقه ۳۱ شاهد بازی منسجمی از تیم ملی نبودیم، تا اینکه لحظه ویژه برای جهانبخش فرا رسید و او با سرعت مثال زدنی‌اش و سماجتی که برای گرفتن توپ از مدافع حریف داشت، علیرغم اینکه در موقعیت مشکوک به آفساید صاحب توپ شد، موفق به ثبت گل اول بازی شد؛ گلی که به اندازه شیرجه بیرانوند و مهار پنالتی کاپیتان تیم عمان و حتی بیشتر از آن ارزشمند بود.


در واقع پس از این گل بود که تیم ملی توانست بر بازی مسلط شود و موقعیت های زیادی هم برای گلزنی ایجاد کرد که البته بازیکنان تیم ملی فقط یک بار دیگر با آشنا کردن توپ با تور دروازه حریف موفق بودند.


پس از جهانبخش، توئیتر رسمی باشگاه برایتون اقدام به بازنشر توئیتی کرد که کنفدراسیون فوتبال آسیا منتشر کرده بود؛ صفحه رسمی باشگاه برایتون با نوشتن این جمله خطاب به وینگر تیم ملی ایران که "عالی بودی"، امیدوار است این بازیکن با آمادگی به انگلیس بازگردد.


فصل گذشته هر چه برای جهانبخش خوب پیش رفت و او عنوان بهترین بازیکن لیگ هلند را از آن خود کرد، در این فصل خوب نبوده و شرایط برایش خوب پیش نرفته؛ هافبک ۲۵ ساله تیم ملی به دلیل طولانی شدن مذاکرات علیرغم اینکه با ۱۷ میلیون پوند گران ترین خرید تاریخ باشگاه برایتون را رقم زد، دیر به تمرینات این تیم ملحق شد تا کریس هوتون او را از ابتدا در ترکیب قرار ندهد و بعد هم که برایتون با او سه پیروزی پیاپی را کسب کرده بود، در دقیقه ۹۰ دیدار برابر اورتون مصدوم شد تا حتی حضورش در جام ملت ها هم در هاله ای از ابهام فرو رود.


پس از پایان دیدار برابر عمان و در کنفرانس خبری جهانبخش در مصاحبه ای که بلافاصله پس از بازی گرفته می شود و در شرایطی که سوال های خبرنگار تمام شده بود، اجازه خواست و از پزشکانی که برای بازگشتش تلاش کره بودند، تشکر کرد.


جهانبخش طی ماه های اخیر به شدت تحت فشار بوده؛ انتقاداتی که انتظار تکرار درخشش او مانند باشگاهش را با پیراهن تیم ملی داشتند و با شرایطی که در برایتون برای او ایجاد شده، این منتقدانی به شرایط باشگاهی او هم در حال منتقل شدن است.


این گل و این پیروزی که می تواند با درخشش جهانبخش به خاطر آورده شود، حالا می تواند شروعی دوباره برای ستاره فوتبال ایران باشد؛ شروعی که اگر در بازی های بعدی تا قهرمانی ادامه داشته باشد، او را با روحیه ای بسیار بالا برای ادامه همین روند و پاک کردن ذهنیت ها به باشگاهش در انگلیس می فرستد.

منبع: ورزش۳

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.