۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۳
کد خبر: 640750

محمدرضا زادمهر کارشناس فوتبال کشورمان با بیان اینکه بازی ایران و عمان اثبات کرد که نفرات چه تاثیرات مثبتی می‌توانند روی نتیجه بازی بگذارند، گفت که تیم ملی راحت چین را شکست می‌دهد.

زادمهر: چین را راحت شکست می‌دهیم

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، محمدرضا زادمهر کارشناس فوتبال کشورمان، درباره دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و عمان که با برتری ۲ بر صفر تیم ملی کشورمان و صعود به مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ همراه بود گفت: بازی را می‌توانیم به ۳ قسمت تقسیم کنیم. یک قسمت ۲۰ دقیقه اول بود که عمان واقعاً خیلی خوب کار کرد و حتی صاحب یک پنالتی شد که شاید اگر این پنالتی به گل تبدیل می‌شد بازی طور دیگری پیش می‌رفت. آنها در این ۲۰ دقیقه بسیار خوب پرس کردند و موفق شدند تیم ما را تحت فشار بگذارند، اما در ۲۵ دقیقه ادامه این نیمه تیم ملی با حرکت خوب جهانبخش و گلی که این بازیکن به ثمر رساند به خودش آمد و توانست روند بازی را عوض کند تا کفه ترازو در این ۲۵ دقیقه به سمت تیم ما سنگینی کند.

وی ادامه داد: بخش سوم بازی نیمه دوم بود که کاملا بازی در اختیار ما بود و عملکرد خوب تیمی در این نیمه نمود بسیار خوبی داشت. در این نیمه عمانی‌ها برای جبران نتیجه آمده بودند، اما تیم ملی به خوبی آنها را مهار کرد. به طور کلی می‌توانم بگویم که ابتدا شانس آوردیم که پنالتی لحظات اول بازی را بیرانوند مهار کرد و در ادامه برگ برنده این بازی گلی بود که علیرضا جهانبخش روی حرکت انفرادی و البته حرفه‌ای برای تیم ملی به ثمر رساند.

زادمهر با بیان اینکه پیش از این بازی همه کارشناسان ایران را برنده می‌دانستند، خاطرنشان کرد: این پیش‌بینی به دلیل تجربه بالا و نفرات خوب تیم ملی بود و دیدید که همین عامل نیز در این بازی عامل پیروزی تیم ملی شد. حتی اگر پنالتی عمان در لحظات ابتدایی بازی به گل تبدیل می‌شد ما باز هم می‌توانستیم با روحیه‌ای که در تیم وجود دارد به بازی برگردیم و پیروز شویم. باید قبول کنیم که عمان تیم درجه ۲ یا ۳ آسیاست، اما آنها مقابل ایران مردانه بازی کردند و به خوبی جنگیدند.

کارشناس فوتبال کشورمان درباره عملکرد نفرات تیم ملی تصریح کرد: در این بازی وحید امیری دوندگی بیش از اندازه‌ای داشت و همچنین در جناح راست تیم بسیار خوب عمل کرد. در سمت راست جهانبخش، رضاییان و دژاگه همکاری بسیار خوبی با یکدیگر داشتند. بعد از این بازی ما به خوبی متوجه شدیم که چرا در پست دفاع چپ میلاد محمدی به کار گرفته شد، چون بازیکن شماره ۱۶ عمانی‌ها بسیار بازیکن سرعتی بود و نیاز بود که در این بازی میلاد محمدی برای مهار او به زمین فرستاده شود.

وی عنوان کرد: منتظر بودم که با ضربه سر به گل برسیم، اما ارسال‌ها و کرنرها اصلا خوب نبود، آن هم در حالی که تیم ملی روی این موضوع تمرکز زیادی داشت، برای همین توقع داشتیم که با ضربه سر به گل برسیم که چنین اتفاقی رخ نداد.

زادمهر با بیان اینکه سرگروهی به تیم ملی ایران بسیار کمک کرد، گفت: امیدوارم این روند در بازی با چین نیز ادامه داشته باشد. مطمئن باشید که ما چین را هم می‌بریم، اما دعا می‌کنم دیگر شاهد اظهارات غیر حرفه‌ای از سوی سرمربی تیم ملی نباشیم و خدا کند کی‌روش فقط در همین ۱۰ روز سکوت و از بیان این اظهارات خودداری کند، تا تیم ملی با آرامش برای اهدافش تلاش کند.

کارشناس فوتبال کشورمان اظهار داشت: فکر می‌کنم چین را می‌توانیم خیلی راحت شکست دهیم، چون این تیم جزو تیم‌های سطح اول آسیا به حساب نمی‌آید. تیم‌های سطح اول قاره آسیا کره حنوبی، ژاپن، ایران، استرالیا و عربستان هستند و می‌توان عراق و قطر را نیز به آنها اضافه کرد. تیم‌های دیگر مانند چین، بحرین و عمان در سطح پایین‌تری قرار دارند. چین سابقه درخشانی در جام ملت‌های آسیا نداشته و ما بارها این تیم را شکست داده‌ایم.

وی تصریح کرد: با این حال باید بدانیم که حریفان‌مان نیز بیکار نیستند و تیم ملی را به خوبی آنالیز می‌کنند، اما همانطور که گفتم فوتبال‌مان قدمت بسیار بالایی دارد و در این بازی‌ها حرفه‌ای‌تر عمل می‌کند، مگر این که اشتباهی مانند اخراج یا پنالتی از سوی تیم رخ دهد که ممکن است غیرقابل جبران باشد.

زادمهر در پایان گفت: بازی ایران و عمان اثبات کرد که نفرات چه تاثیرات مثبتی می‌توانند روی نتیجه تیم ملی بگذارند. بیرانوند با مهار پنالتی حساس لحظات ابتدایی بازی و در ادامه جهانبخش با کار خوب انفرادی‌اش که ایران را به گل نخست رساند، در نیمه دوم هم که بیشتر شاهد کار گروهی خوب از سوی تیم ملی بودیم.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.