سرهنگ حشمت الله ملکی با اعلام کشف ۱۴۴ تن آهن‌آلات ریلی مسروقه راه‌آهن در سه ماهه سوم سال جاری، از دستگیری ۴۵۳ نفر سارق و تحصیلگر اموال در این رابطه خبر داد.

دزدان ۱۴۴ تن ریل راه‌آهن دستگیر شدند

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، سرهنگ حشمت الله ملکی رئیس پلیس راه‌آهن با اعلام این مطلب گفت: این اقدام به دنبال تلاش شبانه‌روزی مأموران پلیس راه‌آهن در شبکه ریلی، اجرای طرح‌های متنوع عملیاتی و به‌کارگیری تجربیات و ترفندهای ماهرانه و تقویت شبکه منابع اطلاعاتی صورت گرفت.

وی با بیان اینکه در این رابطه ۴۰۵ نفر سارق و ۴۸ نفر تحصیلگر اموال مسروقه دستگیر و پرونده‌هایی مجزا تشکیل شد، افزود: همچنین به دنبال مراحل قانونی و به دستور مرجع قضایی اموال مکشوفه با تنظیم صورتجلسه، تحویل راه‌آهن شد.

رئیس پلیس راه‌آهن کشور با اشاره به تدوین قوانین قاطع و بازدارنده از سوی قانون‌گذار در زمینه حمل و نقل ریلی گفت: مطابق نص صریح قانون ایمنی راه‌ها و راه‌آهن، ورود اشخاص به حریم ریلی تا شعاع ۱۷ متر از هر دو طرف خطوط ریلی ممنوع و هر گونه تخریب یا عملی که موجب خروج قطار از خط یا تصادم یا حادثه مهم دیگری شود، مجازات‌های سنگین از جمله حبس‌های درازمدت به دنبال دارد و کوچک‌ترین اغماضی با خاطیان صورت نمی‌گیرد.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.